تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 4:42
کد خبر : 1335

نویسنده کتاب تنها گریه کن:

من دلم می خواست بنویسم

من دلم می خواست بنویسم
اکرم اسلامی در خصوص نگارش اولین کتاب خود "تنها گریه کن"گفت: پس از انجام مصاحبه ها من فقط دلم می خواست هر چه زودتر این اثر را بنویسم و همه را با چنین شخصیتی آشنا کنم.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا و به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، واحد آموزش و پژوهش و فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری اصفهان با همکاری روایت خانه، سومین “روایت مستند زیر ذره‌بین” را برگزار کرد.
این برنامه با حضور اکرم اسلامی نویسنده کتاب “تنها گریه کن” و محمدقاسمی پور مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری معاونت راهبری استان‌ها، در ساعت ۱۷:۳۰ روز پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ در پلاتوی ماه حوزه هنری اصفهان برگزار گردید.
در این برنامه کتاب ” تنها گریه کن” که اولین اثر نویسنده اش است و به روایت زندگی اشرف السادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان می پردازد، نقد و بررسی شد.
مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری در این نشست گفت: این کتاب یک مولود فرهنگی در حوزه ادبیات پایداری است و من به خود می بالم که در فضای زیستمان چنین سرمایه هایی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه به عدد انسان های مختلف سبک و شیوه نگارش متفاوت وجود دارد افزود: می‌توان با آشنایی با روش نویسندگان مختلف از آنان مسیر انتخاب موضوع، سوژه و گفتگو گرفتن و مراحل دیگر را آموخت.
محمد قاسمی پور در خصوص کتاب “تنها گریه کن” تصریح کرد: این کار حاصل همت،هنر و پایمردی خانم  اسلامی است.
در ادامه نویسنده این اثر گفت: معتقدم این کار روزی من بوده است و من همیشه دعا می کردم خدایا از فضلت به من ببخش، من این کار را به عنوان یک پرونده کاری قبول کردم ولی دلی آن را نوشتم.
وی افزود: من در زمینه ی نوشتن کتاب کاری انجام نداده بودم، ولی خواندن کتاب های زیاد به افزایش دایره واژگانی من کمک کرد و همین کمک کرد تا این اثر را بنویسم.
وی در خصوص چگونگی ارتباط صمیمانه با راوی خاطر نشان کرد: ایشان روحیه بسیار دوستانه‌ای داشتند و ارتباط صمیمی ما از نخستین جلسات شکل گرفت و آنچه ضبط نمی شد باعث شناخت بیشتر من از شخصیت ایشان شد.
اکرم اسلامی تصریح کرد:شما به عنوان مصاحبه گر و نویسنده باید بدانید هر خانواده خط قرمز های خودش را دارد و ما نباید بر روی مسائلی که راوی نمی‌خواهد بیان کند پافشاری کنیم، زیرا پس از اعتماد و صمیمی شدن بسیاری از مسائل را خود راوی بعدا بیان می کند.
وی ادامه داد: این کار (مصاحبه با راوی و نوشتن کتاب) را  قسمتی از زندگیتان ببینید و علاوه بر ضبط صدا با چشمهای خود نیز به ضبط بسیاری از نکات مانند پوشش، رفتار فرد در مواجهه با مسائل و دیگران، پذیرایی، فرهنگ غذایی و… بپردازید.
نویسنده کتاب “تنها گریه کن”خاطرنشان کرد: در این کتاب برایم مهم بود که راوی از وجهه ای که از او نشان می دهم راضی باشد و حقیقی بودن و مستند بودن اثر برایم بسیار اهمیت داشت.
وی افزود: دوست داشتم وقتی مخاطبی که کتاب را خوانده است ایشان را می بیند، با دو شخصیت جدا روبرو نشود.
نویسنده این اثر تاکید کرد: دوست داشتم همه از وجود چنین زنی مطلع شوند زیرا شخصیت ایشان بسیار ویژه است. ایشان هیچ تردیدی در انجام امور ندارند و به محض اینکه با مسئله ای روبه‌رو می‌شوند سریع تصمیم می‌گیرند و کار درست را با توکل به خدا انجام می‌دهند.آنچه در شخصیت ایشان مهم بود کنشگر بودن ایشان است.
اسلامی در خصوص انتخاب قالب برای نوشتن این اثر گفت: خواسته ناشر بود و من در انتخاب قالب آزادی عمل نداشتم ولی با پیش رفتن کار دیدم که برای این سوژه کار در این قالب درست بود.
وی با اشاره به داشتن راهنما و مشاور (محمدقاسمی پور) در این کار تصریح کرد: این کار بازنویسی شد و برخی از وقایع را بارها و بارها نوشتم و وقتی کار مشاور و راهنما دارد برای پیشرفت کار بسیار مهم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.