تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 16:26
کد خبر : 1257

خاموشی نوای گرم مرشد رحیم جامی

خاموشی نوای گرم مرشد رحیم جامی
حاج رحیم جامی از ذاکرین و مادحین اهلبیت عصمت و طهارت (ع) طیف سنت گرا و از پیرغلامان پیش کسوت اصفهان 4 اسفند در سن 84 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا ،وی متولد سال ۱۳۱۶ در محله سبزه میدان (میدان امام علی ) اصفهان و از دوران نوجوانی به مدح و منقبت خاندان اهلبیت آل الله در هیات ها می پرداخت.
به واقع حاج رحیم جامی را می توان از پیرغلامان  اصفهان نام برد که با بهره گیری از اشعار شاعران یک نسل قبلی خود از جمله شکیب اصفهانی و صغیراصفهانی و سایر شاعران آیینی سرای اصفهانی در کنار حاج سعید سعیدمنش (شیشه بر)،مرشد رضا و مرشد حسین پنجه پور و حاج مرتضی اشتری اصفهانی سوگواری را به سبک سنتی در اصفهان دنبال می کردند.
جامی یکی از شاگردان محمد حسین صغیراصفهانی (۱۲۷۲-۱۳۵۰) از شاعران و مداحان برجسته اصفهان بود که سالها در مجالس مذهبی به مداحی می پرداخت.وی همچنین دستگاه های آوازی را در محضر استاد جلال الدین تاج آموزش دید و در مدح و منقبت خوانی از گوشه های آوازی بهره می برد.
جامی را می توان یکی از مادحین صاحب سبک دارای طنین صدای زیر و  حافظه قوی در حفظ اشعار بویژه قصاید بلند برشمرد و وسعت و حجم صدایش باعث متمایز بودن در جامعه ذاکرین و مداحان اصفهان قرار می داد.
گفتنی است وی کارمند بازنشسته بانک سپه اصفهان بوده و سالها در هیات حسینی علامه مجلسی اصفهان به شعرخوانی و مداحی می پرداخت.
آیین تشییع این پیرغلام امام حسین(ع) روز پنجشنبه ۹ صبح در مقبره علامه مجلسی  جنب مسجد جامع واقع در میدان عتیق اصفهان برگزار  در مقبره  به خاک سپرده  می شود.
خبرنگار:حسین قلع ریز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.