تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 8:29
کد خبر : 3739

۱۲ اثر نمایشی از اصفهان در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

۱۲ اثر نمایشی از اصفهان  در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
 سرپرست امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: ۱۲ اثر نمایشی از این استان در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرکت کرده‌اند.

محمد ظاهر آقا میرزایی  در گفت و گو با پایگاه خبری چکامه  سرا  افزود: این آثار نمایشی شامل ۶ اثر در بخش خیابانی، ۲ اثر صحنه‌ای، ۲ اثر دانشجویی، یک تئاتر تلویزیونی و یک اثر در بخش رادیو تئاتر است.

وی اظهار کرد: «اشرف مخلوقات» اثر مجتبی خلیلی، «زمین شماره ایکس» از علیرضا شمس، «هزار پیشه» به کارگردانی نجمه مهرابی و «پیوند کوالانسی» از ابراهیم حاج حیدری در بخش مسابقه ای تئاتر خیابانی ایران حضور دارند.

آقا میرزایی اضافه کرد: «تسویه نقدی» از مجتبی خلیلی و همچنین «رومئو و ژولیت» از نسا سلیمانی در بخش فراگیر (معلولان) اجراهای خیابانی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده‌اند. مدیر امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۲ اثرِ «انگشتر و چاه» به کارگردانی احسان جانمی و «سندرم بولونیا» به کارگردانی امید نیاز نیز در بخش صحنه ای این دوره از جشنواره به رقابت می پردازند. آقا میرزایی ادامه داد: «لیلی و قاب خالی» اثر ویدا موسوی و «بندار بیدخش» از متین میرزایی نیز در بخش دانشجویی حضور پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نمایش «بیداری به وقت خون» از احسان جانمی در بخش تئاتر تلویزیونی و «بی جی ام تاو» به کارگردانی محمد رادمهر در بخش رادیو تئاتر به رقابت با سایر آثار می‌پردازند.

وی گفت: ۲ اثر «انگشتر و چاه » و «لیلی و قاب خالی » از استان اصفهان در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شده‌اند. آقا میرزایی افزود: تئاترهای خیابانی و صحنه ای که امسال در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر حضور یافته اند از طریق جشنواره استانی و سپس جشنواره منطقه ای سمنان انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: آثار نمایشی «انگشتر و چاه » و «سندرم بولینا » به‌طور مستقیم به این دوره از جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند. چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۷ دی در تهران آغاز شد و تا ۱۲ بهمن سال‌جاری برگزار می‌شود. این جشنواره ۱۲ بخش دارد و پنج بخش جدیدِ دانشجویی، تئاتر تلویزیونی، هویت ملی، غزه و فراگیر برای نخستین بار به این جشنواره افزوده شدند؛ بخش هویت ملی به شهدا و قهرمانان ملی می‌پردازد و بخش فراگیر ویژه معلولان و با کمک سازمان بهزیستی برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.