تاریخ انتشار : دوشنبه 14 شهریور 1401 - 7:13
کد خبر : 2034

نشست هشتاد و یکم کتاب خوانی بخوانیم و بدانیم

گپ و گفت کتاب تیزهوش اثر هرمان هسه

گپ و گفت کتاب تیزهوش اثر هرمان هسه
نشست هشتاد و یکم گروه کتاب خوانی بخوانیم و بدانیم جمعه 18 شهریور در موسسه بهشت اصفهان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا ،در این نشست گپ و گفت  پیرامون  کتاب تیزهوش اثر هرمان هسه با حضور  علاقه مندان انجام می شود.
کتاب تیزهوش درباره زندگی یک پسر بچه با  نام  هانس گیبن رات است که  از همان دوران کودکی دانش‌آموز با استعدادی بود و زمانی که همه اطرافیانش کشف کردند که او فردی استثنایی و باهوش است، تصمیم گرفتند هانس را به کالج معتبر الهیات پروتستان‌ها بفرستند تا در یک فضای آکادمیک درس بخواند. با گرفتن این بورس تحصیلی و رفتن به آن کالج، او اولین پسری بود که از شهر کوچک خودشان در جنوب آلمان به چنین جایگاهی رسیده بود؛ به همین خاطر فشار روانی فراوانی را تحمل می‌کرد و مدام از سوی والدین و معلم‌هایش تحت فشار قرار می‌گرفت. هانس مدام درگیر امتحانات بی‌پایان بود و تکالیفش نیز سنگین‌ و سنگین‌تر می‌شد تا جایی که روح و روانش شکننده و آسیب‌پذیر شد و اطرافیانش نیز به جای آنکه به فکر سلامتی و خوشبختی‌اش باشند، تنها نگران موفقیت و تحصیلات او بودند. سرانجام این فشارهای روانی او را روانه خانه کرد و حتی با یک شاعر جوان پرشور دوست شد و به دور از قوانین متعارف به تفریح و گردش پرداخت و تلاش کرد دوباره با رجوع به عشق و طبیعت یک فرد دیگری از خودش بسازد.

گفتنی است که این نشست ساعت ۱۷ روز جمعه ۱۸ شهریور در خیابان شیخ صدوق جنوبی کوچه شماره ۱۸ نبش خیابان استقلال پلاک ۶۱ (موسسه بهشت) برگزار می شود و حضور برای علاقه مندان آزاد است .

WhatsApp Image 2022 09 05 at 10.26.02 AM

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 68 در انتظار بررسی : 68 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.