تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 11:30
کد خبر : 3767

دستاوردهای جدید سازمان فاوای شهرداری اصفهان رونمایی شد

دستاوردهای جدید سازمان فاوای شهرداری اصفهان رونمایی شد
در نودوهفتمین جلسه شورای معاونین شهردار اصفهان، دستاوردهای جدید سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان امروز (شنبه) رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری چکامه  سرا به نقل از خبرگزاری ایمنا، نودوهفتمین جلسه شورای معاونین شهردار اصفهان همراه با رونمایی از مرکز عملیات امنیت و پاسخگویی به حوادث سایبری، پست برق مرکز داده شهرداری اصفهان، نسخه جدید اپ اصفهان من و ارائه مهم‌ترین اقدامات سازمان فاوای شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۲  با حضور شهردار اصفهان برگزار شد.

مرکز عملیات امنیت و پاسخگویی به حوادث سایبری با گسترش نقش فناوری اطلاعات در مدیریت شهری و همچنین ارائه خدمات به شهروندان، ضرورت توجه به تهدیدات سایبری دوچندان می‌شود و پیچیدگی تهدیدات سایبری، استفاده از تجهیزات امنیتی مرسوم به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد.

در همین راستا، مرکز عملیات امنیت و پاسخگویی به حوادث سایبری می‌تواند راه حلی برای کنترل یکپارچه دارایی‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح شهرداری اصفهان شامل متمرکز کردن تیم امنیت سایبری جهت ارتقای سطح امنیت سایبری شهرداری، افزایش سرعت و دقت در شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات و کاهش ریسک و آسیب‌پذیری باشد.

از نتایج راه اندازی این مرکز می‌توان به مواردی همچون رصد شبانه‌روزی زیرساخت شبکه و کلیه سرویس‌های شهرداری، شناسایی، حفاظت، جلوگیری و پاسخگویی به مخاطرات سایبری و نظارت مستمر مبتنی بر سیاست‌ها و دستورالعمل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اشاره کرد. افتتاح مرکز عملیات امنیت و پاسخگویی به حوادث سایبری در سازمان فاوا شهرداری اصفهان گامی مهم در جهت ارتقای امنیت سایبری این سازمان خواهد بود. اپ اصفهان من با توجه به رویکرد راهبردی مدیریت شهری پیرامون ارائه خدمات غیرحضوری، سازمان فاوا شهرداری اصفهان اقدام به طراحی، تولید و توسعه سامانه‌هایی ذیل طرح «اصفهان من» کرده است که یکی از این سامانه‌ها، وب اپلیکیشن اصفهان من است؛ طی چهار سال گذشته بر اساس نیاز مجموعه شهرداری اصفهان و شهروندان به صورت مستمر ارتقا و توسعه یافته است.

نسخه اولیه این اپلیکیشن نوروز سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید و با توجه به استقبال عمومی و اخذ بازخوردهای اصلاحی مخاطبین، بازتولید این اپلیکیشن به‌صورت ویژه در دستور کار سازمان فاوا قرار گرفت. تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان و گردشگران در این سامانه ثبت نام و از آن استفاده کرده‌اند. بازتولید این وب اپلیکیشن با رویکرد ارتقای کیفی در دو قسمت خدمات و امکانات انجام شد که از مهمترین امکانات می‌توان به طراحی UI جدید، بازطراحی معماری ارتباطات بین سامانه‌ای در اپ جدید با رویکرد بهینه سازی سرعت و افزایش یکپارچگی، خودکارسازی ورود به اپ و سامانه، ایجاد صفحه گردشگری و غنی سازی اطلاعات اپلیکیشن و نقشه اشاره کرد. اهم خدمات اضافه شده به نسخه جدید نیز شامل پرداخت الکترونیکی عوارض نوسازی، پرداخت الکترونیکی عوارض کسب و پیشه و مسیریابی و «بزن بریم» است.

از جمله برنامه‌های آینده این اپلیکیشن، راه‌اندازی باشگاه شهروندان، ربات هوشمند اصبات و بخش‌های خودروی من و ملک من است که سال آینده توسعه و به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این محصول راهبردی می‌تواند موجب افزایش رضایت شهروندان از خدمات مدیریت شهری در دوره ششم شورای اسلامی شهر شود. پست برق پست برق مرکز داده شهرداری اصفهان با قدمتی ۳۴ ساله، یکی از مهمترین زیرساخت‌های این مرکز بوده که از طرفی با گذشت سال‌های طولانی دچار فرسودگی شده بود و از طرفی با توسعه مرکز داده توان لازم برای پاسخگویی به نیازهای شهرداری اصفهان را نداشت، از این‌رو با حمایت مدیران و همت کارشناسان سازمان فاوا شهرداری اصفهان و شرکت توزیع برق، نوسازی و بازسازی آن بهمن ۱۴۰۲ به پایان رسید. از نتایج مثبت این کلان پروژه می‌توان به احداث ساختمان پست برق، ۲- نوسازی تمام تجهیزات پست برق از جمله تابلوها، کوبیکل، ترانس و کابل‌های ارتباطی، افزایش توان قابل بهره برداری از ۲۵۰ کیلووات به ۶۵۰ کیلووات (توان پشتیبانی از مرکز داده شهرداری اصفهان را تا سال‌های آینده خواهد داشت) و دو فیدره شدن پست برق مرکز داده اشاره کرد که موجب پایداری سرویس شده و امکان قطعی برق را نزدیک صفر خواهد رساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.