تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 10:32
کد خبر : 110

رییس خانه صنعت و معدن ایران :به جای مشوق‌ها، درصدد توسعه شرکت‌های صادراتی باشیم

رییس خانه صنعت و معدن ایران :به جای مشوق‌ها، درصدد توسعه شرکت‌های صادراتی باشیم

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: زمانی که حرف از رونق صادرات می‌شود باید درصدد ایجاد شرکت‌های صادرات محوری در کشور باشیم که با مطالعات کافی و لازم اقدام به شناسایی بازارهای هدف در کل دنیا داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا و به نقل از ایمنا ،عبدالوهاب سهل‌آبادی  در رابطه

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: زمانی که حرف از رونق صادرات می‌شود باید درصدد ایجاد شرکت‌های صادرات محوری در کشور باشیم که با مطالعات کافی و لازم اقدام به شناسایی بازارهای هدف در کل دنیا داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا و به نقل از ایمنا ،عبدالوهاب سهل‌آبادی  در رابطه با تأثیر مشوق‌های صادراتی بر رونق صادرات تصریح کرد: در واقع یکی از مسایلی که می‌تواند در پیشبرد صادرات نقش داشته باشد، مرکز رشد بین‌المللی صادرات است همچنین مکانیزمی به جهت توسعه شرکت‌های صادراتی در دنیا فراهم شود تا بازارها شناخته‌شده و امنیت فراهم گردد.

وی خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین مبانی تولید، بحث صادرات است ، به عبارتی مدار نجات اقتصاد ایران منوط به رشد صادرات است. چه‌بسا تولیدی که صادرات محور نباشد نتیجه‌ای هم نخواهد داشت.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد: از سویی رایزن‌های پر قدرتی در سفارتخانه‌ها داشته باشیم که در جستجوی شناسایی این بازارها باشند که چه کشوری به کدام کالای ایرانی و در چه زمانی نیاز دارد.

سهل‌آبادی تصریح می‌کند: متأسفانه نبود شناخت مناسب از بازارهای دنیا باعث اقداماتی می‌شود که نه‌تنها به منفعت ما نبوده بلکه متضرر هم شده‌ایم. اعتمادسازی برای جوامع مختلف، نسبت به کالای ایرانی و رقابت با کشورهای دیگر از اصول این موفقیت است و به نظر می‌رسد عمل به موارد اشاره شده مهم‌تر از سیاست‌های تشویقی باشد.

وی تصریح کرد: در حقیقت این‌گونه مشوق‌ها کمتر از یک مُسکن عمل می‌کند زیرا آنچه رونق دهنده صادرات یک کشور است فراهم‌سازی شرایطی برای توسعه شرکت‌های صادراتی در کل دنیا است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به قابلیت‌های استان اصفهان در زمینه  صنعت و تولید می‌گوید: اصفهان با داشتن بیش از ۸ هزار واحد صنعتی، به عنوان قطب صنعتی در کشور مطرح است. این استان در تولیدات متعدد صنعتی و فولادی، صنایع مصالح ساختمانی اعم از سیمان، کاشی، سرامیک و لوله و اتصالات و همچنین در بخش پتروشیمی جایگاه ویژه ای را در کشور به خود اختصاص داده است که با وجود چنین قابلیت‌هایی در صورت فراهم بودن شرایط وزیر ساخت‌های مناسب می‌توان درآمدزایی قابل توجهی از صادرات این محصولات به دست‌آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.