تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 12:27
کد خبر : 3307

افتتاح نمایشگاه «طوفان البکاء» در اصفهان

افتتاح نمایشگاه «طوفان البکاء» در اصفهان
 حوزه هنری استان اصفهان به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع)، نمایشگاه گروهی چیدمان و تصویرگری‌های کتاب «طوفان البکاء» را همراه با نمایشگاه تصویرسازی های عاشورایی هاجر سلیمی نمین برگزار می کند

افتتاح نمایشگاه «طوفان البکاء» در اصفهان به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا، نمایشگاه طوفان البکاء ساعت ۱۶ لغایت ۲۰ روز پنج شنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۲ در گالری های عمارت سعدی (بوستان، گلستان، تماشا، نقطه) واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی افتتاح می شود.

مجتبی مجلسی مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به چاپ کتاب قدیمی «طوفان البکاء» به عنوان مهمترین منبع تصویرسازی مذهبی با موضوع سیدالشهدا (ع) گفت: این کتاب تا زمان قاجار چهل بار چاپ سنگی شده است و به همین دلیل یکی از منابع مهم تصویرسازی مذهبی از گذشته تاکنون است. وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ اثر که از کتاب طوفان البکاء الهام گرفته شده است بر روی پارچه چاپ شده اند که همراه با چهار چیدمان ارائه می شوند. مجلسی افزود: آثار تصویرسازی های عاشورایی هاجر سلیمی نمین با همین سبک چاپ سنگی و با موضوع امام حسین (ع) به چاپ رسیده اند و در کنار این نمایشگاه به نمایش درمی آیند. گفتنی است، نمایشگاه «طوفان البکاء» از روز پنج شنبه ۱۹ مردادماه لغایت روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در مجموعه گالری های سعدی (بوستان، گلستان، تماشا و نقطه) به نمایش درمی آیند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.