تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 7:13
کد خبر : 1695

سهم سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان از سفرهای روزانه ۱۳ درصد است

سهم سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان از سفرهای روزانه ۱۳ درصد است
محمد پرورش در بازدید شهردار اصفهان از این سازمان اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در مرداد سال ۱۳۷۶ تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه ارکان سازمان تاکسیرانی شامل سه قسمت که نخست شورای سازمان تاکسیرانی مشتمل بر استاندار اصفهان، رئیس پلیس راهور، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری و شهردار اصفهان است، گفت: همچنین از دیگر ارکان سازمان، هیئت مدیره و مدیر عامل محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در توضیح اهداف سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اهداف سازمان با رویکرد برنامه ۱۴۰۵شهرداری تعیین شده است که از آن جمله می توان به افزایش سهم سفر و بهبود کیفیت خدمات، پاسخگویی به نیازهای شهروندان با انواع جامعه هدف، بازنگری شبکه خطوط تاکسیرانی با هدف هم پوشانی و توسعه زیرساخت های فناورانه اشاره داشت.
وی با بیان اینکه عمر ناوگان تاکسیرانی شهراصفهان بیش از ۱۰ سال است که از میزان استاندارد کشوری بالاتر بوده افزود: در حال حاضر ۷۳۰۰ خودروی تاکسی زرد ما فرسوده است که بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری مطالبه جدی اکثر رانندگان تاکسی در صحبت ها و گفتگوهای فی ما بین است.
وی با اشاره به اینکه ۶۹ خط ویژه و ۳۱ مسیر ساماندهی شده در شهر اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر خودروهای فعال سازمان در زمینه سرویس مدارس ۲۰۰۰ خودرو می باشد که این رقم پیش از این ۸ هزار خودرو بوده است.
با توجه به مشکلات عدیده ناشی از ایام کرونا قریب به ۶ هزار نفر از رانندگان از شغل سریس دهی به مدارس خارج شده اند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۳ آژانس تاکسی تلفنی و ۴۶ شرکت فعال در زمینه سرویس مدارس و ۴ کارگزاری که وظیفه ارائه خدمات سازمان تاکسیرانی را در سطح شهر برعهده دارند، در اصفهان فعال بوده تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش های پیش روی بحث تامین سرویس مدارس است چرا که تعداد دانش آموزان تحت پوشش خدمات سازمان تاکسیرانی قبل از ایام کرونا ۷۵ هزار نفر بوده است و با کمبود خودرو دراین زمینه مواجه هستیم.
وی در توضیح مجموعه خدمات سازمان تاکسیرانی شهردای اصفهان گفت: حمل و نقل درون شهری، تاکسی های اینترنتی، سرویس مدارس، آژانس های تاکسی تلفنی از مجموعه خدمات سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان است.
پرورش ادامه داد: سامانه جامع تاکسیرانی شامل کلیه اطلاعات هویتی، سوابق و مجوزات قانونی، اطلاعات خودرویی با بیش از ۲۳ هزار نفر سابقه از جمله سامانه های در دسترس سازمان بوده که البته درحال حاضر این رقم به ۱۹ هزار نفر راننده فعال رسیده است، همچنین سامانه مرخصی آنلاین رانندگان، سامانه ساباتا ذیل بخش بازرسی، از دیگر سامانه های فعال اعلام کرد.
وی در تشریح اقدامات چهار ماه اخیر خود دراین سازمان، به بازدید از خطوط ویژه ، شرکت تعاونی تاکسیرانی، راه اندازی و فعال کردن چهارصد دستگاه تاکسی در ایام نوروز و استقرار ۱۵ ایستگاه ویژه برای مسافران نوروزی، بازدید و بازسازی محل استراحتگاه رانندگان فرودگاه ،امضای تفاهم نامه بین سازمان تاکسیرانی و موسسه اعتباری بانک رسالت همراه با اعتبار سنجی ۱۶ هزار راننده اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته فرهنگی و رفاهیات سازمان، عقد قرارداد با بیش از ۵۰ مرکز تفریحی و رفاهی و خدماتی، همسان سازی احکام با چارت سازمانی، بازبینی پرداخت ها به بازنشستگان سازمان از جمله اقدامات است .
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در توضیح اقدامات در حال پیگیری سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: برگزاری جشن بزرگ فرهنگی برای بیش از ۱۰ هزار تاکسیران به همراه خانواده های آنها طی پنج شب در باغ نور ، ارائه غرفه های متعدد خدمات خودرویی، پرداخت الکترونیکیmpos و ارائه خدمات باقیمت حداقلی به رانندگان با هدف رضایت شهروندان و ارائه بسته های معیشتی از جمله برنامه ها است.
وی تاکید کرد: از حدود ۹ هزار تاکسیران پلاک ت، حدود ۲ هزار راننده بیمه هستند واین یکی از بزرگترین معضلات است، همچنین از سال ۹۳ تا کنون سایت بیمه رانندگان تاکسی باز نشده و به صورت مسکوت مانده است، بنابراین بیمه مطالبه جدی همه رانندگان تاکسی است.
پرورش در تشریح مهمترین چالش پیش روی سازمان تاکسیرانی، به بی اعتمادی رانندگان با توجه به شکست پروژه اینتک اشاره و گفت: در صدد هستیم با اقدامات موثر و مفید اعتماد بین رانندگان و سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان را اصلاح نماییم، چرا که اعتماد طرفین موجب پیشرفت عملکرد و انجام ماموریت ها می شود.
وی اذعان کرد: فرسودگی ناوگان تاکسیرانی های فعال دیگر چالش پیش رو است که متاسفانه علی رغم تلاش های زیاد به دلیل عدم ارائه بسته های حمایتی از طریق نهادهای بالادستی اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: استدعا داریم از منابع استانداری و شهرداری، حداقل تسهیلاتی برای نوسازی ۲هزار خودرو فرسوده فراهم شود که در صورت تحقق، یک کار ماندگاری خواهد بود و اثرات و دستاوردهای متعددی در حوزه زیست محیطی، کاهش آلایندگی و رضایتمندی ذینفعان خواهد داشت.
وی فرسودگی کپسول های گاز سی ان جی را از دیگر چالش ها دانست و اظهار کرد: این فرسودگی منجر به عدم توانایی اخذ ماینه فنی خودروها و خارج شدن از چرخه سرویس‌دهی تاکسیرانان می شود که از اقدامات صورت گرفته در این زمینه ارائه تسهیلات قرض الحسنه به رانندگان است، فقدان شیوه پرداخت کرایه هوشمند و همچنین بودجه بسیار پایین سازمان با توجه به تعداد زیاد رانندگان و گستردگی و اهمیت وظایف سازمانی چالش های دیگر است.
پرورش با اشاره به افزایش بی رویه قیمت قطعات و هزینه نگهداری خودرو و خارج شدن تاکسی از چرخه حمل و نقل درون شهری گفت: برای کمک به رانندگان تاکسی و برطرف کردن این امر چنانچه شهرداری مساعدت کند و با اختصاص یک زمین موافقت نماید، سازمان می تواند نسبت به احداث کلینیک خودرویی ویژه رانندگان تاکسی اقدام نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.