تاریخ انتشار : یکشنبه 29 خرداد 1401 - 8:25
کد خبر : 1723

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خبر داد:

جابه‌جایی ۶۰ درخت در منطقه ۳ برای احداث ایستگاه مترو

جابه‌جایی ۶۰ درخت در منطقه ۳ برای احداث ایستگاه مترو
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با احداث ایستگاه متروی چهارراه ابن‌سینا، ۶۰ اصله درخت و درختچه مربوط به این منطقه و با عمر ۱۵ تا ۲۰ سال، به بوستان کمال، میدان امام(ره)، میدان امام علی(ع) و چشمه باقرخان منتقل شد.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا،  محمدباقر کلاهدوزان اشاره به محدودیت‌های فضای سبز در منطقه سه گفت: در این منطقه از زمان‌های قدیم (دوران بعد از صفویه) به‌دلیل تراکم ساخت‌وساز، به احداث فضای سبز اهمیتی داده نشده است و سرانه فضای سبز فعلی آن مدیون سبزینگی حاشیه رودخانه، مادی‌ها و بوستان شهید رجایی است.

وی افزود: به‌رغم اینکه باید سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۲۰ مترمربع باشد، این سرانه در منطقه سه حدود هفت‌ونیم مترمربع است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تأکید کرد: براساس برنامه‌های محله‌محور، علاوه بر ایجاد فضای سبز شهری در این منطقه، در صدد افزایش وسعت فضاهای سبز محلی نیز هستیم.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه‌های عمرانی مانند احداث ایستگاه مترو در چهارراه‌های ابن سینا و بابا قاسم، شاهد ایجاد جزایر ترافیکی مملو از درخت بوده‌ایم که اقدامات خوبی به‌منظور جابه‌جایی این درختان انجام شده است.

کلاهدوزان خاطر نشان کرد: با احداث ایستگاه متروی چهارراه ابن‌سینا، ۶۰ اصله درخت و درختچه مربوط به این منطقه با عمر ۱۵ تا ۲۰ سال، به بوستان کمال، میدان امام (ره)، میدان امام علی (ع) و چشمه باقرخان منتقل شد تا از این درختان به شکل درستی نگهداری شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.