تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 5:13
کد خبر : 1954

ایده یابی و حل مساله اجتماعی با اعلام فراخوان «گام نو »

ایده یابی و حل مساله اجتماعی با اعلام فراخوان «گام نو »
اولین فراخوان ایده یابی و حل مسئله اجتماعی ویژه تشکل های مردمی با عنوان "گام نو" از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اعلام شد.
به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا و به نقل از  اداره ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت : بحران جمعیت کشور که از آن به‌ عنوان فروچاله جمعیتی یاد می‌شود، اگر در یک دوره اصلاح نشود به مسیری بی‌بازگشت می‌رسد.

سعید امامی افزود: تغییر فضای فرهنگی کشور و تغییر در افق زندگی خانواده‌ها در چند دهه گذشته و عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کاهش تمایل به فرزندآوری موثر بوده، بنابراین باید موانع جوانی جمعیت را تا پیش از بحرانی‌تر شدن وضعیت فعلی رفع کرد.

وی تصریح کرد: شوق به زندگی از کلیدی‌ترین عوامل دخیل در افزایش نرخ فرزندآوری است و اقناع افکار عمومی، شرط مهم موفقیت قانون جوانی جمعیت است.

وی در همین راستا در خصوص چرایی برگزاری فراخوان گام نو گفت:  با توجه به اینکه میانگین نرخ سالمندی شهر اصفهان به ۱۰.۷ رسیده است و در کنار آن درصد جوانان و نوجوانان جمعیت استان از میانگین کشور پایین‌تر و به عبارتی جمعیت اصفهان از کشور سالمندتر است، اولین فراخوان ایده یابی و حل مساله اجتماعی ویژه تشکل های مردمی با نام “گام نو” اعلام شد.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: راهکارهای جلوگیری از افزایش سن ازدواج و افزایش فرزندآوری مطلوب با اهداف فرهنگ سازی، حساس سازی، آموزش و افزایش جوانی جمعیت و تعالی خانواده توسط ادارات اجتماعی و مشارکت های فرهنگی و اجتماعی این معاونت از جمله موضوعات این فراخوان است.

امامی در خصوص روند اجرایی این فراخوان افزود: تشکل های مردمی تا ۱۰ شهریور مهلت ثبت نام در این فراخوان را دارند و سپس در تاریخ های ۱۹ و ۲۰ شهریور در کارگاه های آموزشی  شرکت کرده و تشکل های مردمی از ۲۱ شهریور تا ۱ مهر طرح های خود را نسبت به موضوعات فراخوان ارائه و از ۷ الی ۲۰ مهر پایش و داوری طرح ها انجام و منتخبین طرح ها برای اجرایی کردن طرح خود حمایت مالی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند تا ۱۰ شهریور و در ساعات اداری با مراجعه حضوری به معاونت اجتماعی و مشارکت های مردمی واقع در خیابان کمال اسماعیل، نسبت به دریافت فرم ایده اقدام کرده و در صورت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۳۲۲۴۰۱۲۴ داخلی ۲۱۰ تماس حاصل کنند.

WhatsApp Image 2022 08 24 at 9.40.08 AM

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.