تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 دی 1401 - 3:50
کد خبر : 2432

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

آغازبه‌کار دو ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در اصفهان

آغازبه‌کار دو ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در اصفهان
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با احداث دو دستگاه سنجش آلایندگی هوا تعداد دستگاه‌های شهرداری اصفهان به 11 ایستگاه افزایش یافت.

حسین حق‌شناس با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین مسائل در سنجش آلاینده‌ها در شهر اصفهان جانمایی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا است.

او با بیان اینکه هر گونه تحلیل علمی در زمینه آلودگی هوا و تصمیم‎گیری در مورد کاهش و کنترل آن به داده‌های مربوطه نیاز دارد، افزود: به همین منظور ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها باید در مکان‌هایی قرار گیرند که نمایش درستی از وضعیت آلودگی را نشان دهد، بنابراین موقعیت مکانی ایستگاه‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اصفهان نصب شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ دو دستگاه دیگر به ارزش ۲۷ میلیارد ریال خریداری و در محل‌های پرتراکم و پرتردد همچون میدان استقلال (دانشگاه صنعتی) و سپاهان شهر که معمولاً به نظر می‌رسد از آلودگی‌های زیست محیطی بالایی برخوردار هستند، نصب شد.

او افزود: با نصب این دو سامانه در ایستگاه‌های مذکور و آزمون و خطای صورت گرفته پس از گذشت یک سال، امروز این ایستگاه‌ها به چرخه گزارش دهنده‌های آلودگی هوا اضافه شد و تعداد آنها به ۱۱ ایستگاه رسید.

او خاطرنشان کرد: سنجش آلودگی هوا شامل ذرات معلق، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، مونو اکسید کربن و اوزون است که این ذرات حاصل سوخت مازوت و سوخت ناقص خودروهای سنگین، نیمه سنگین، خودروهای سبک و موتورسیکلت هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.