تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 بهمن 1401 - 8:53
کد خبر : 2596

رونمایی از کتاب هفتم استاد محمود فرشچیان

رونمایی از کتاب هفتم استاد محمود فرشچیان
آیین رونمایی از کتاب هفتم استاد محمود فرشچیان با حضور جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان استان در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه  خبری چکامه سرا به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی ، علی تمنایی در این دیدار ضمن خیر مقدم به پیشکسوتان و هنرمندان گفت:استاد فرشچیان از مفاخر ارزشمند و تاثیر گذار در حوزه ی هنرهای تجسمی می باشد وآثار هنری ارزشمند ایشان در زمینه مینیاتور مانند ضامن آهو، عصر عاشورا و پنجمین روز آفرینش  و…  بیانگر دنیایی از ارزش ها و معنویت ها می باشد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان درادامه افزود:هنرمند توانمند کسی است که با هنر خود بر جامعه  تاثیر می گذارد اما اینکه هنرمند به دنبال چه تاثیری بر مخاطب است و یا چه مفهومی را در قالب هنر می خواهد به مخاطبش منتقل کند چیزی است که به عقاید شخصی وی باز می گردد و استاد محمود فرشچیان با تلفیق ماهرانه هنر و مذهب در نگارگری و آفرینش نقش های دلنشین و زیبا توانسته است ارزش‌ها، اعتقادات، احساسات و خواست های خویش را در آثار فاخر و ارزشمند خود متجلی سازد.

وی تصریح کرد:در هر جامعه هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی  و ملی آن جامعه می باشندو هنر ابزاری  مهم وکارآمد است که می توان با بهره گیری از هنر و هنرمندان ارزش‌ها و باورهای درست را در جامعه نهادینه کرد.

اجرای حسام الدین سراج و  همچنین اجرای گروه موسیقی توسط هنرجویان رشته موسیقی هنرستان هنرهای زیبا و خاطره گویی هنرمندان از دیگر برنامه های نشست صمیمانه ی هنرمندان بود.

همچنین در مراسم رونمایی از هفتمین کتاب استاد فرشچیان از اثر پیکر تراشی استاد پاک نژاد باعنوان رستم وسهراب که منسوب به طرح نگارگری استاد فرشچیان است رونمایی شد.

شایان ذکر است. استاد محمود فرشچیان متولد ۴ بهمن ۱۳۰۸ در اصفهان دارای آثار بدیعی در زمینه مینیاتور  می باشد؛  هفتمین کتاب او ، به عنوان هفتمین جلد از کتاب آثارش از سوی انتشارات گویا شامل آثار نگارگری و طراحی در صفحات رنگی با کاغذ گلاسه منتشر شده است.

گفتنی است آیین رونمایی از کتاب هفتم استاد محمود فرشچیان شامگاه دوشنبه -سوم بهمن ماه – با حضورعلی تمنایی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان، محمد حسین محمدی رئیس هنرستان هنرستان هنرهای زیبای پسران وجمعی ازهنرمندان پیشکسوت استان در  هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد.

خبرنگار:علی وطن خواه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.