تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اسفند 1401 - 3:39
کد خبر : 2706

متاورس، همگرایی زندگی فیزیکی و دیجیتالی

متاورس، همگرایی زندگی فیزیکی و دیجیتالی
حمیدرضا ابطحی مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت :همایش یک روزه متاورس درحوزه مفهوم بلاکچین، وب3، رمزارز، متاورس و NFT  با حضور شرکتهای خصوصی ودولتی درمحل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان  برگزار می شود .

وی درادامه به نقش متاورس  اشاره وبیان داشت:   متاورس پدیده ای نوظهور است که با وجود بیش از چند دهه قدمت این واژه، به تازگی مفهومی عملیاتی به خود گرفته که به گفته کارشناسان قرار است تحولی عظیم در نحوه زندگی ما ایجاد کند. متاورس، همگرایی زندگی فیزیکی و دیجیتالی ما می‌باشد که با پیشرفت در اتصال به اینترنت و بلاک چین ایجاد شده است؛ این نقطه‌ی اوج تمام رویاپردازی‌های علمی تخیلی انسان‌هاست.

مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان  به اهمیت این همایش اشاره نمود وگفت  در حال حاضر متاورس به عنوان یک جهان مجازی قلمداد می‌شود که تمامی جنبه‌های فناوری‌های دیجیتال شامل ویدیو کنفرانس، بازی‌های ویدیویی، فروش محصولات و خدمات (تجارت الکترونیک)، واقعیت مجازی، رسانه‌های اجتماعی، آموزش و پخش‌های زنده را با هم ترکیب می‌کند.

ابطحی درادامه به کارکردهای متاورس اشاره نمود و گفت :برای مثال، دادگاهی در کلمبیا به‌تازگی یک جلسه محاکمه خود را در متاورس برگزار کرده است. این جلسه دو ساعت به طول انجامیده است و شرکت‌کنندگان نیز در یک دادگاه مجازی با آواتار خود حاضر شده‌اند. میزبان این جلسه پلتفرم «Horizon Workrooms» شرکت مِتا بوده و یکی از اولین دادگاه‌های جهان محسوب می‌شود که در متاورس برگزار شده است.

 وی سپس بیان داشت البته متأسفانه در بستر این فناوری همچون بسیاری از حوزه‌های نوظهور افرادی هستند که با سوء استفاده از ناآگاهی مردم و ناشناخته بودن فناوری، به کلاه‌برداری پرداخته و مردم را نسبت به موضوعات و فناوری‌های جدید بدبین می‌نمایند.

ابطحی مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت این سازمان  به عنوان متولی حوزه فناوری اطلاعات شهری و با توجه به مسؤولیت اجتماعی که برای خویش قایل است، در نظر دارد این همایش را   با همکاری خانه نوآوری اصفهان، شرکت سرمایه گذاری جسورانه هدهد، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و دانشگاه ها در روز شنبه مورخ ۱۳ اسفندماه در سالن همایش کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار نماید .

وی درادامه عنوان نمودعلاقمندان به شرکت در این همایش میتوانند با مراجعه به آدرس اینترنتی    ict.isfahan.ir/metaverse ثبت نام  نمایند وبه شرکت کنندگان دراین همایش  گواهی نامه رسمی شرکت در این سمینار برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد.

خبرنگار:علی وطنخواه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.