تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 10:24
کد خبر : 3379

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان خبر داد:

نمایش ابزار عاشقی و وسایل آئینی با قدمتی پیش از صفویه تا امروز برای اولین بار

نمایش ابزار عاشقی و وسایل آئینی با قدمتی پیش از صفویه تا امروز برای اولین بار
رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه «ابزار عاشقی» از 18 تا 27 شهریورماه گفت: نمایش ابزار و وسایل آئینی با قدمتی پیش از صفویه تا امروز برای اولین بار در اصفهان از ویژگی‌های این نمایشگاه است.

منصور قربانی با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه ابزار عاشقی با محوریت عرضه ابزارهایی که در گذشته در حوزه‌های آئینی، سنتی استفاده می‌شده است از ۱۸ تا ۲۷ شهریورماه در گالری‌های کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

او احیای هویت‌ ملی و مذهبی و آشناسازی نسل جوان با ظرافت‌هایی که در ابزار مختلف به‌ویژه ابزار جنگی به‌کار برده می‌شود را از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و افزود: این نمایشگاه در ۳ بخش ادوات آئینی، لباس‌های آئینی و نسخ و کتب خطی برگزار می‌شود و هنرهایی از جمله قلمزنی، طلاکاری و زره‌بافی که با ظرافت‌های هنرمندانه روی این ابزار به‌کار برده شده است، به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته او، بهره‌گیری از ابزار و وسایل آئینی با قدمتی پیش از صفویه تا امروز برای اولین بار در اصفهان از ویژگی‌های این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های مشابه آن در گذشته است.

قربانی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۷ شهریورماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری‌های کتابخانه مرکزی واقع در خیابان گلدسته برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.