تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 10:07
کد خبر : 3511

مهربانی به اندازه وسعت دریا

مهربانی به اندازه وسعت دریا
دریک عصر پاییزی دعوت شده بودم به محل زورخانه باشگاه کارگران ورزش پهلوانی ومردانگی وارد مجموعه شدم با روی گشاده استاد مرتضی هاشمی ؛محمدرضا حق شناس واقای جلالی از پیش کسوتان ورزش اصفهان روبرو شدم محیطی همراه با پهلوانی ورفاقت واحترام از سوی نوجوانان وجوانان شرکت کننده باحضور پیش کسوتان ورزش وهنرمندان شهر اصفهان وخانوادهایی که نظاره گر ورزش دلبندان خود بودند.

محمدرضا حق شناس سرپرست اولین تیم باستانی بچه های  سندروم دان به  فعالیت این انجمن ورزشی اشاره کرد و گفت: این انجمن به صورت نمادین برای افتتاحیه نمایشگاه ورزشی در ۲سال پیش باحضور ۴نفر از اعضا با ابتدایی ترین وسایل ورزشی شروع به کار کرد و این باعث شد بچه ها بعد از چند جلسه به گود زورخانه علاقمند شدند وبا صدای ضرب و زنگ خو گرفتند و با کمک پیش کسوتان این ورزش بخصوص پهلوان مرتضی هاشمی پرافتخار ترین ورزشکار این عرصه و با لطف خداوند وهمت خانوادها انجمن تشکیل شد .

وی درادامه گفت: برخی از اطرافیان یک بیمار مبتلا به سندروم داون به اشتباه فرد را از داشتن تحرک منع کرده یا برنامه ورزشی خاصی برای او در نظر نمی­گیرند. اما اگر پای صحبت یک دکتر سندرم داون یا دکتر مغز و اعصاب بنشینید متوجه می­ شوید که داشتن تحرک برای کودکان سندروم داون و ورزش کردن می­تواند باعث بهبودی شرایط فیزیکی، جسمانی و حتی روحی آن­ها شده و بروز بسیاری از خطرات احتمالی در آینده را از آن­ها دور کند از این رو مصمم شدیم این ورزش را دربین بیماران توسعه بدهیم حق شناس در ادامه گفت گرایش به این ورزش باعث افزایش بعد روحی وروانی وهمچنین ایجاد منش پهلوانی واحترام به بزرگتردربین اعضا شده .

سرپرست تیم باستانی سندروم اصفهان خاطر نشان کرد: این ورزش باعث شده بچه ها در مراکز آموزشی رشد واعتماد به نفس خیلی خوبی پیدا نمایند و این امر کاهش مصرف داروها را در بر داشته است و خانوادها به آرامش بیشتر دست یافتند و در این جمع خانواده های هستند که از شهرهای اطراف به این مکان می آیند و این باعث خوشحالی وایجاد نشاط و مهربانی بین این بیماران شده است.

پهلوان مرتضی هاشمی مربی تیم سندروم اصفهان درباره فعالیت ورزشی باستانی گفت: ورزش می تواند تاثیر مثبتی بر سندروم داون داشته باشد.

وی داشتن فعالیت بدنی در طول روز برای همه افراد را مهم دانست وگفت :ورزش مزایای بسیاری در زمینه سلامت جسمی، سلامت روحی و عاطفی، سلامت فکری و اجتماعی به دنبال دارد.

هاشمی درادامه بیان داشت در رابطه با بررسی اثر ورزش بر سندروم داون باید ابتدا بدانیم آیا فرد مبتلا به این سندروم می­تواند ورزش کند یا نه. اگر مطالعات کافی در مورد فرد مبتلا به سندروم داون داشته باشید متوجه می­ شوید که این افراد تنها از نظر رشد عقلی و جسمی با افراد سالم متفاوتند؛ در واقع آن­ها دارای سلایق، دیدگاه‌ها، استعداد بوده

این پیش کسوت ورزش باستانی درامه بیان داشت بنابراین می توان از آن­ها انتظار داشت زیر نظر پزشک فیزیوتراپ، متخصص توانبخشی و پزشک سندروم داون تمرینات و ورزش ‌هایی را انجام دهند

وی در پایان یاد آور شد: که ورزش سندروم داون می تواند در زنان و مردان باعث ایجاد سلامت جسمی و روحی فرد و بالا رفتن میزان امید به زندگی بشود و اگر به آمار دقت کنید متوجه می­‌شوید که میزان امید به زندگی اقراد مبتلا به این سندروم نسبت به افراد عادی کمتر است؛ علت آن نیز بروز بیماری های قلبی و عفونی است. اما ورزش کردن امکان بروز بسیاری از این مشکلات را به حداقل می­‌رساند پهلوان مرتضی هاشمی از ۱۲سالگی به این ورزش زیر نظر استادمرادمند روی آورد.

هاشمی قهرمانی چرخ چمنی استان اصفهان  و  ایران رادر کارنامه خود دارد .وی پس  از ورزش قهرمانی به مربی گری در این رشته پرداخت و در کشورهای هندوستان نپال وچین هلند جهت آموزش این ورزش اعزام شده است ودرحال حاضربا افتخار درخدمت بچه ها است و بچه های سندروم درکنار این پهلوان توانسته اند این ورزش را به صورت کامل فرابگیرند .

خبرنگار علی وطن خواه

photo7668647794 IMG 1986 scaled IMG 1912 scaled IMG 1906 scaled IMG 1903 scaled IMG 1892 scaled IMG 1877 scaled IMG 1840 scaled IMG 1779 scaled IMG 1777 scaled IMG 1728 scaled IMG 1718 scaled IMG 1713 scaled IMG 1692 scaled IMG 1689 scaled IMG 1688 scaled IMG 1687 scaled IMG 1685 scaled photo7668649027 photo7668648831 photo7668648644 photo7668647372 photo7668647553

photo7699323910 1

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.