تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 10:47
کد خبر : 122

شاه زیدی: استاد صاعد یک صائب شناس و سبک شناس بی نظیر بود/شاعری که تا وقتی می توانست قلم در دست بگیرد،نوشت

شاه زیدی: استاد صاعد یک صائب شناس و سبک شناس بی نظیر بود/شاعری که تا وقتی می توانست  قلم در دست بگیرد،نوشت

یک شاعر و پژوهشگر ادبی گفت:محمد علی صاعد یک صائب شناس و سبک شناس بی نظیر بود که آثار گرانبهایی در موضوع صائب شناسی به زیور طبع آراسته است. استاد محمدعلی صاعد شاعر ،پژوهشگر ادبی و بنیانگذار انجمن ادبی صائب روز یکشنبه  ۲۵ مرداد در ۹۶ سالگی در اصفهان درگذشت. عباس شاه زیدی (خروش اصفهانی)

یک شاعر و پژوهشگر ادبی گفت:محمد علی صاعد یک صائب شناس و سبک شناس بی نظیر بود که آثار گرانبهایی در موضوع صائب شناسی به زیور طبع آراسته است.

استاد محمدعلی صاعد شاعر ،پژوهشگر ادبی و بنیانگذار انجمن ادبی صائب روز یکشنبه  ۲۵ مرداد در ۹۶ سالگی در اصفهان درگذشت.

عباس شاه زیدی (خروش اصفهانی) شاعر و محقق ادبی در گفتگو با پایگاه خبری چکامه سرا پیرامون شخصیت ادبی مرحوم  محمدعلی صاعد تصریح کرد:آثار  ارزشمند  صاعد در موضوع صائب یک گنجینه گرانبها برای آشنایی با این شاعر گرانمایه است.

وی سبک شعر سرایی صاعد را  تلفیقی از سبک اصفهان و عصر بازگشت به انضمام رگه هایی از سبک عراقی دانست و گفت: تجلی در منی دیوان کامل اشعار وی است که  در اکثر قالب ها شعر سروده است.

شاه زیدی  اضافه کرد: یکی از  آثار صاعد،آئینه دیدار ،نگاهی تطبیقی به غزلیات حافظ و صائب  در سال ۱۳۹۹ منتشر شد و در این اثر به تفسیر به آثار این دو شاعر پرآوازه پرداخته است.

وی صاعد را شاعری  پرکار و پر سابقه معرفی کرد و گفت: تا آخرین روزهای عمر و تا زمانی که دستش به قلم  می رفت به فعالیت ادبی و پژوهشی ادامه داد.

وی اضافه کرد: صاعد سالها در حوزه علمیه اصفهان تحصیل می کرد و  آثاری پژوهشی متعددی از جمله در موضوع غدیر و صلح امام حسن(ع) منتشر ساخته است.

شاه زیدی ،مدیریت بیش از  ۴۶ ساله انجمن ادبی صائب را یکی از افتخارات این شاعر برشمرد و گفت: توجه به شاعران جوان و میدان دادن به آنها و شناخت افراد از بارزترین خصوصیت ایشان در طول سالها مدیریت انجمن ادبی صائب بود.

وی  صاعد را شاگرد  خلف استاد صغیراصفهانی برشمرد و گفت: صاعد  در تمامی  عمر همواره از استاد صغیر  به نیکی یاد می کرد و بیش از ۱۸ بار دیوان کامل و مصیبت نامه اش را تجدید چاپ کرد.

مطالب مرتبط :

استاد محمدعلی صاعد،شاعر پیشکسوت اصفهانی در گذشت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.