تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 7:17
کد خبر : 1240

استقبال چشمگیر کودکان و نوجوانان خارجی از مسابقه نقاشی اصفهان

استقبال چشمگیر کودکان و نوجوانان خارجی از مسابقه نقاشی اصفهان
مسابقه بین المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان  که از سوی خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حال برگزاری است میزبان 1700 اثر نقاشی از کودکان ایرانی و کشورهای خارجی شده است.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا  به زعم بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه علوم انسانی، «هنر» یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارها برای انتقال مفاهیم مختلف به انسان ها قلمداد می‌شود. چنانکه سرعت، قدرت و میزان ماندگاری این انتقال بسیار چشمگیر است و بنابراین بهره مندی از این عنصر، بیشترین بهره‌وری را برای یک جامعه به همراه دارد.

رویداد «مسابقه بین المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان» نیز با همین رویکرد و در راستای بهره مندی از ابزار فرهنگ و هنر، از کودکان و نوجوانان سرتاسر جهان خواسته تا آنچه درباره مکان زندگی‌شان در ذهن و نگاهشان جریان دارد را بر روی صفحه کاغذ به تصویر بکشند.

تقویت هویت ملی از طریق هنر نقاشی

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در اینباره گفت: مسابقه بین المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان طی دو سال اخیر در سطح ملی برگزار شد و علیرغم شرایط کرونایی که بر کشور حاکم بود، با استقبال قابل توجهی مواجه گردید.

مجتبی شاهمرادی افزود: این مسابقه با هدف شناسایی استعداد کودکان در زمینه شناخت هویت ملی و از طریق به تصویر کشیدن نگاه کودکان و نوجوانان نسبت به شهر، محل زندگی و محیط پیرامونشان طراحی شده و در سال جاری سومین دوره آن در سطح ملی و بین المللی برگزار شده است.

وی افزود: درواقع رویکرد برگزارکنندگان این رویداد هنری و فرهنگی تشویق کودکان و نوجوانان به شناسایی ویژگی های محیط اطراف اعم از شهر، آداب و رسوم و هویت خویش است که اجزا و عناصر محل زندگی آنها را تشکیل داده است.

ارسال ۱۷۰۰ اثر به دبیرخانه

شاهمرادی با بیان اینکه استقبال چشمگیری در سومین دوره برگزاری این مسابقه از سوی کودکان صورت گرفته، خبر داد: زمان ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه بین المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان تا ۶ اسفندماه سال جاری است و تاکنون ۱۷۰۰ اثر شامل هزار اثر از داخل کشور و ۷۰۰ اثر از کشورهای خارجی به دبیرخانه ارسال شده است.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان این مسابقه را ویژه چهار رده سنی ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۳ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال دانست و اعلام کرد: طبق روال دوره های قبل، آثار این مسابقه بعد از مرحله داوری در قالب یک گالری مجازی در سایت مسابقه به نمایش درمی آیند. همچنین آثار برتر در قالب یک کتاب منتشر می‌شوند تا در دسترس عموم علاقمندان قرار گیرند.

به گفته وی  زمان برگزاری آیین اختتامیه این رویداد به زودی اعلام خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.