تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 3:59
کد خبر : 1760

سه شنبه های سینمایی حوزه هنری ؛

نمایش و نقد فیلم کمال الملک در تابستان داغ سینما

نمایش و نقد فیلم کمال الملک در تابستان داغ  سینما
سومین  نشست از فصل دوم فیلمخانه حوزه هنری اصفهان اختصاص با موضوع تاریخ به  نمایش و تحلیل فیلم‌ کمال الملک ساخته علی حاتمی ساعت  17 روز سه‌شنبه 7 تیر در  سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان آمادگاه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا، نرگس رجایی مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه فیلم خانه در سه‌شنبه‌های هر هفته در مجتمع فرهنگی هنری سوره گفت:در  این نشست فیلم کمال الملک توسط عبدالمهدی رجایی مورخ و پژوهشگر  مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: نمایش و تحلیل فیلم های برگزیده سینمای ایران در فصل سوم به موضوع  سینما تاریخ اختصاص دارد و فیلم های با مضمون تاریخ با حضور منتقدین و پژوهشگران تاریخی و سینما به نمایش گذاشته می شود.

کمال الملک فیلمی ایرانی در ژانر درام،تاریخی به کارگردانی و نویسندگی علی حاتمی در سال ۱۳۶۲ است که به زندگی نقاش برجسته ایرانی، کمال‌الملک می‌پردازد.

نقش اصلی فیلم (شخصیت کمال الملک) را جمشید مشایخی بازی کرده‌است و عزت‌الله انتظامی نقش ناصرالدین شاه را برعهده دارد و مظفرالدین شاه با بازی علی نصیریان نقش‌آفرینی شده‌است. همچنین محمدعلی کشاورز نقش اتابک و داود رشیدی نقش رضا شاه را ایفا میکند.

WhatsApp Image 2022 06 27 at 8.18.56 AM

Kamalolmolk poster

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.