تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مرداد 1401 - 7:57
کد خبر : 1907

مدیر باغ گلها خبر داد:

بازدید بیش از ۲۸۵ هزار گردشگر از باغ گلها در چهارماهه نخست امسال

بازدید بیش از ۲۸۵ هزار گردشگر از باغ گلها در چهارماهه نخست امسال

مدیر باغ گلها با اشاره به فعالیت‌های عمرانی با هدف بازسازی و بهسازی این مجموعه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ گفت: بیش از ۲۸۵ هزار گردشگر در چهارماه نخست سال ۱۴۰۱ از باغ گلها بازدید کرده اند. به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا،باغ گلها که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر اصفهان شناخته

مدیر باغ گلها با اشاره به فعالیت‌های عمرانی با هدف بازسازی و بهسازی این مجموعه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ گفت: بیش از ۲۸۵ هزار گردشگر در چهارماه نخست سال ۱۴۰۱ از باغ گلها بازدید کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا،باغ گلها که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر اصفهان شناخته می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند، تحت نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اداره می‌شود.

اینکه در یک سال اخیر چه اقداماتی برای بهبود وضعیت این باغ و خدمت رسانی بهتر به شهروندان انجام شده است، سوالی است که مدیر باغ گلها در پاسخ به آن گفت: بازسازی کامل آبنمای میانی باغ گلها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان، ایمن‌سازی برکه به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰متر مربع، کاشت گل‌های فصلی در آستانه نوروز با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان، ایجاد بام سبز در ساختمان سرویس بهداشتی باغ گلها، ایمن‌سازی‌ تابلوهای برق و به روزرسانی آنها و حذف درختان خطرآفرین به دستور کمیته رفع خطر سازمان پارک‌ها از جمله این اقدامات بوده است.

حسین وثوقی ادامه داد: همچنین حفر ۱۵۰ چال کود جهت تغذیه بهتر گیاهان و درختان، بهسازی محوطه‌های داخلی باغ شامل دمنوش خانه، باغ ژاپنی، باغ ایتالیایی و گلخانه کاکتوس، اتصال آب برکه به شبکه آبیاری، کاشت گل‌های دائم و فصلی در اردیبهشت ماه، نصب ۵۰۰ تابلوی معرفی برای شناسایی راحت‌تر گیاهان و جایگزینی نیمکت‌های بتنی با ۷۵ نیمکت سنگی زیبا و همخوان با ماهیت باغ از دیگر اقدامات انجام شده در باغ گلها بوده است.

مدیر باغ گلها از تعمیر و بازسازی تمامی المان‌های موجود در این باغ خبر داد و افزود: یک المان چهارطاقی و المان پنجره نیز به باغ اضافه شده و تمامی پروژکتورهای پرمصرف با پروژکتورهای ال.ای.دی کم مصرف جایگزین شدند.

برپایی کلاس‌های آموزشی گیاهان آپارتمانی و دارویی در باغ گلها

وثوقی با اشاره به برنامه‌های آموزشی و تفریحی این مجموعه گفت: کلاس‌های آموزشی گیاهان آپارتمانی و گیاهان دارویی با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای در باغ گلها برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین تورهای آموزشی هر هفته با حضور کارشناسان و راهنمایان گردشگری با هدف معرفی باغ گلها و درختان و گیاهان خاص مجموعه برگزار می‌شود که همه این خدمات برای خانواده شهدا، جانبازان و بازنشستگان دارای کارت منزلت شهروندی با تخفیف ارائه می‌شود.

مدیر باغ گلها خاطرنشان کرد: از ابتدای سال۱۴۰۱، بیش از ۲۸۵ هزار نفر از مجموعه باغ گلها بازدید کردند که از این تعداد ۴ هزار نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.