تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1402 - 12:36
کد خبر : 2791

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای عملیات سم‌پاشی درختان شهر از ۲۱ تا ۳۱ فروردین‌ماه

اجرای عملیات سم‌پاشی درختان شهر از ۲۱ تا ۳۱ فروردین‌ماه
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آغاز عملیات سم‌پاشی درختان این شهر از شامگاه 21 تا 31 فروردین‌ماه در مناطق پانزده‌گانه شهرداری به‌صورت شبانه خبر داد.

مجید عرفان‌منش اظهار کرد: سم‌پاشی درختان در قسمت‌های تنه، شاخه اصلی و تاج درختان نارون علیه آفات برگ‌خوار، شته، شپشک خونی، سوسک چوب‌خوار شاخک بلند و پروانه زنبورمانند و همچنین سم‌پاشی تاج درختان اقاقیا، بید و کاج علیه آفت شته در مکان‌های آلوده انجام می‌شود.

او با بیان اینکه سموم مصرفی در این عملیات از سموم ارگانیک است، افزود: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت انجام عملیات از دستگاه‌های سمپاش توربولاینر در مسیرها استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اعلام اینکه سم‌پاشی درختان از شامگاه ۲۱ تا ۳۱ فروردین‌ماه از ساعت ۲۳:۰۰ هر شب انجام می‌شود، درباره مسیرهای روزانه سم‌پاشی درختان گفت: نخستین مسیر سمپاشی از شامگاه دوشنبه ۲۱ فروردین در منطقه یک شهرداری (خیابان‌های مطهری، چهارباغ عباسی، چهارباغ پایین، آذر و مسجدسید) آغاز می‌شود.

او ادامه داد: در منطقه دو خیابان شهیدان شرقی و غربی، خرم، امام خمینی (ره)، در منطقه سه مادی نیاصرم و باغ گلدسته، منطقه چهار باغ غدیر، منطقه پنج بلوار سعدی و حکیم نظامی، پارک مرکزی و خیابان هزارجریب، کوی امام جعفر صادق (ع) و کوی سپاهان، در منطقه شش محله فیض و بلوار آئینه‌خانه و بخشی از شهرک شهید کشوری، در منطقه هفت اتوبان چمران و باغ فدک، در منطقه هشت خیابان کاوه، بهارستان غربی، گلخانه، رباط اول و دوم از جمله محله و مسیرهای مورد هدف سم‌پاش در روز نخست است.

عرفان‌منش افزود: در منطقه ۹ خیابان‌های کهندژ، قدس، بهشت و سردار حجازی، در منطقه ۱۰ خیابان تالار و فرعی‌ها، خیابان‌های دشتستان و آل‌خجند، در منطقه ۱۱ بلوار کهندژ، خیابان بهشت و بوستان بهشت، در منطقه۱۲ پارک‌های امیرکبیر و محوطه درختکاری ۴۰ متری و محوطه درختکاری تعاونی کشاورزان، در منطقه ۱۳ میدان نوآوران، در منطقه ۱۵ خیابان‌های سلمان، شهاب، شریعتی، فجر، معراج و اباذر و در ناژوان، حاشیه شمالی (حدفاصل پل وحید و کارگاه نجاری) شامگاه دوشنبه بیست‌ویکم فروردین سم‌پاشی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تأکید کرد: از عموم شهروندان درخواست می‌شود هنگام سم‌پاشی درختان پنجره‌ها و درهای مغازه‌ها و خانه‌های خود را که در مسیر سم‌پاشی قرار دارد، بسته نگه دارند و از قرار دادن مواد غذایی و لباس‌ها بیرون از خانه خودداری کنند.

او ادامه داد: شهروندان حتی‌الامکان از قرار دادن خودروی خود در مسیر سم‌پاشی خودداری کنند و اگر میز نانوایی‌ها در خیابان قرار گرفته باشد، ضروری است متصدیان نانوایی قبل از طبخ نان، میزها را شست‌وشو دهند تا از بروز بیماری جلوگیری شود.

عرفان‌منش خاطرنشان کرد: برای انجام عملیات سم‌پاشی، خودروی راهنما در طول مسیر آهسته حرکت می‌کند تا بتواند حرکت سمپاش را به سایر خودروها، کسبه و عابران پیاده اطلاع‌رسانی و یادآوری کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.