تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 13:38
کد خبر : 2919

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان:

برگزاری آیین اختتامیه نقاشی «مسابقه ملی نقشی برای شهر» در ۱۴ اردیبهشت‌ماه

برگزاری آیین اختتامیه نقاشی  «مسابقه ملی نقشی برای شهر» در ۱۴ اردیبهشت‌ماه
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: نخستین مسابقه ملی «نقشی برای شهر» چهاردهم اردیبهشت‌ماه سال‌ جاری با برگزاری آیین رسمی اختتامیه و سخنرانی مشاور وزیر میراث‌ فرهنگی، در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان به‌کار خود پایان می‌دهد.

محمدعلی ایزدخواستی با اعلام این خبر گفت: مسابقه نقشی برای شهر شهریورماه ۱۴۰۱ با اعلام فراخوان برای دریافت ایده‌ها و طرح‌های کاربردی الهام‌گرفته از نقوش ۱۲میراث ملی و جهانی اصفهان آغاز به‌کار کرد و در روند برگزاری مسابقه سه کارگاه علمی در راستای راهبری طراحان در مسیر درست خلق اثر تشکیل شد.

او افزود: در پایان مهلت ارسال آثار، ۲۰۰ اثر از ۸۰ طراح و ایده‌پرداز به دبیرخانه مسابقه رسید و جلسات داوری اولیه و نهایی انتخاب آثار با حضور داوران مسابقه برگزار و آثار برگزیده انتخاب شد.

او توضیح داد: سه میراث جهانی بشر شامل مسجد جامع اصفهان، مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد امام (جامع عباسی) و ۹ میراث ملی ایران شامل دو منار دردشت، منار دارالضیافه، مقبره باباقاسم، مسجد علی، امامزاده درب امام، امامزاده اسماعیل، مسجد آقانور، بازار و حمام علی‌قلی‌آقا ابنیه‌ای بودند که در این مسابقه از ایده‌پردازان خواسته شد با مطالعه نقوش و آرایه‌های تزئینی موجود در این بناها به ارائه طرح‌های کاربردی در زمینه گرافیک محیطی، زیباسازی و مبلمان شهری برای پیرامون همین بناها بپردازند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از سخنرانی «محمدحسن طالبیان» مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، عضو هیئت‌علمی و دانشیار گروه مرمت دانشگاه تهران و عضو گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر در مراسم اختتامیه این رویداد خبر داد و گفت: تقدیر از طراحان و ایده‌پردازان برگزیده، رونمایی از کتاب مسابقه و اهدای گواهی به شرکت‌کنندگان منتخب از برنامه‌های آئین اختتامیه است.

او خاطرنشان کرد: در آئین اختتامیه از طراحان و ایده‌پردازان سه اثر برگزیده، با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر خواهد شد، همچنین به سه اثر منتخب نیز لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

ایزدخواستی اظهار کرد: کتاب مسابقه ملی نقشی برای شهر دربردارنده ۲۸ اثر منتخب از ۲۶ هنرمند است که در روز اختتامیه از آن رونمایی می‌شود.

لازم به ذکر است، مسابقه نقشی برای شهر توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با همکاری «فرهنگستان هنر» و «دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان» برگزار شده است.

مرتضی بخردی؛ معمار، مرمتگر، عکاس و مدرس دانشگاه)، ابراهیم حقیقی؛ طراح گرافیک، عکاس، مدیر هنری و مدرس دانشگاه و مرتضی نعمت‌الهی؛ هنرمند مجسمه‌ساز و مدرس در این رویداد داوری آثار را برعهده داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.