امیر کشانی رونق نمایشگاه بینالمللی را موضوع بسیار مهمی برای شهر و استان اصفهان دانست و افزود: اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاهها باید بیش از گذشته با یکدیگر در این حوزه همراهی و هماهنگی داشته باشند. برنامه چهار ساله ما در اتاق تبدیل شدن اصفهان از دریافتکننده ارز به واردکننده آن است که راهکار آن، توسعه صادرات خواهد بود؛ بنابراین نقش نمایشگاه بینالمللی در اقتصاد اصفهان و توسعه صادرات استان باید مشخص شود.
احمد خوروش، عضو هیئترئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تقدیر از تلاشهای اعضای هیئتمدیره شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان در مدت اخیر گفت: خوشبختانه شاهد تحولات خوبی در نمایشگاه بودهایم که منجر به رفع بسیاری از مشکلات شد. از طرف دیگر طرحهای توسعهای نمایشگاه بینالمللی استان میتواند با همراهی شهرداری سرعت بیشتری بگیرد.
وی ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد نمایشگاههای دائمی از صنایع پیشرو استان مانند صنعت سنگ، طلا و جواهر و غیره، خواستار برگزاری نمایشگاههای استان بر اساس تقویم مشخص و مدون یکساله شد.
همچنین احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان با تأکید بر برگزاری جلسات مشترک میان شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی برای تدوین برنامه استراتژیک و برنامه توسعه نمایشگاه تصریح کرد: نمایشگاه بینالمللی استان باید نمایشگاهی کنشگر با رویکردی رویدادمحور باشد.
وی ادامه داد: در صورت بهرهبرداری از سالن اجلاس اصفهان میتوان نمایشگاههای مهم کشور مانند نمایشگاه فولاد را در اصفهان برگزار کرد. هماکنون ۱۰ عنوان از کل نمایشگاههای اصفهان میتواند به صورت بینالمللی برگزار شود.
لزوم ارتقای برند نمایشگاه بینالمللی استان، کمک به تحقق طرح توسعهای ۱۵۰ هکتاری نمایشگاه، ضرورت عضویت شرکت نمایشگاهها در شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی و شورای اداری استان، و ترسیم نقشه راه و راهبرد کلی نمایشگاه اصفهان بر اساس نیاز ذینفعان دیگر مباحث مطرحشده از سوی اعضای هیئتمدیره شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان در این نشست بود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰