تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 7:31
کد خبر : 3119

رییس دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود خبر داد:

برگزاری دوازدهمین سالانه کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان با موضوع زاینده‌رود

برگزاری دوازدهمین سالانه کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان با موضوع زاینده‌رود
رییس دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود از برگزاری دوازدهمین سالانه کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان در دو بخش آزاد و ویژه با موضوع زاینده‌رود خبر داد.

سعید امامی با اعلام این خبر گفت: سالانه کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان یکی از رویدادهای هنری معتبر در کشور به شمار می‌رود که در دوازدهمین دوره خود، بخش ویژه را به موضوع زاینده رود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه این رویداد در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود، افزود: سالانه کانون عکس در دوره های پیشین تنها دارای بخش آزاد بود و متقاضیان آثار خود را در موضوعات مختلف به دبیرخانه ارسال می‌کردند، اما در این دوره به دلیل حساسیتی که موضوع زاینده رود برای اصفهان و مردم آن دارد، بخش ویژه با موضوع زاینده رود به این سالانه اضافه شده است.

رییس دبیرخانه فرهنگی زاینده رود با اشاره به اعلام فراخوان این رویداد در خردادماه سال ۱۴۰۱ و دریافت آثار از سوی دبیرخانه این سالانه تا شهریورماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: بر این اساس ۵۰ مجموعه عکس، ۵۰۰ تک‌عکس در بخش آزاد و ۹۰۰ تک عکس در بخش زاینده‌رود به دبیرخانه سالانه کانون عکس انجمن سینمای جوان ارسال شد.

او ادامه داد: داوری هر دو بخش را مهدی وثوق‌نیا، کریم متقی و زانیار بلوری انجام دادند که از مجموع آثار ارسالی ۲۲ تک‌عکس و ۶ مجموعه عکس در بخش زاینده‌رود و ۱۵ تک‌عکس و چهار مجموعه عکس در بخش آزاد به سالانه راه پیدا کردند.

او خاطرنشان کرد: مقرر شده است پس از پایان این رویداد، برخی از آثار منتخب آن در شهرهای اصفهان و تهران به نمایش گذاشته شود و مکان نمایش این آثار در تهران به گونه ای انتخاب می‌شود که بیشتری اثرگذاری را از حیث ملی برای زاینده رود داشته باشد.

امامی با بیان اینکه نمایش آثار این رویداد از روز یکشنبه ۲۱ خردادماه در «گالری اکنون» واقع در خیابان مارنان آغاز شده و تا ۲۵ خردادماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقمندان است، گفت: روز اختتامیه این نمایشگاه نشستی با عنوان «نقش هنر در مخاطرات زیست‌محیطی» با حضور و سخنرانی حشمت‌الله انتخابی برگزار می‌شود. برگزاری چهار نشست تخصصی در مجموعه دانشگاهی سینی‌سنتر با محوریت حوزه عکاسی نیز از دیگر رویدادهای جانبی این سالانه است.

image 2023 06 13 15 26 19

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.