تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 9:19
کد خبر : 400

افتتاح کتابخانه تخصصی “ایثار و شهادت” در گلستان شهدا

افتتاح کتابخانه تخصصی “ایثار و شهادت” در گلستان شهدا
کتابخانه تخصصی "ایثار و شهادت" از سوی فرهنگسرای پایداری وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در گلستان شهدا افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا،رییس اداره هنری اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مراسم افتتاح این کتابخانه گفت: کتابخانه تخصصی “ایثار و شهادت” تجلی گر و توسعه دهنده فرهنگ ایثار و شهادت است که در ایام دفاع مقدس که یادآور هشت سال دفاع رزمندگان است، به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام سید محمدرضا علاءالدین اظهار داشت: با توجه به نبود کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت، از دو دهه قبل این موضوع در دستور کار قرار گرفت و جمع آوری کتب مربوط به دفاع مقدس در حوزه های مختلف انجام شد.

وی افزود: در گذشته این کتابخانه در مجاورت ساختمان بنیاد شهید استان پذیرای علاقه مندان بود اما به دنبال پیدا کردن فضای بهتری برای جانمایی این کتابخانه بودیم که با دستگاه های مختلف رایزنی کردیم و در نهایت با شهرداری اصفهان به توافق رسیدیم و گلستان شهدا را به عنوان بهترین مکان برای این کتابخانه متصور شدیم.

وی کتاب را یکی از مهم ترین عناصری دانست که به انتقال فرهنگ می انجامد و ادامه داد: راه اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در توسعه و ترویج فرهنگ شهادت نقش مهمی ایفا خواهد کرد و مکمل دیگر فعالیت های فرهنگسرای پایداری در کنار مزار پاک شهیدان خواهد بود.

حجت الاسلام منوچهر مهروی پور  رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم تاکید کرد: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و افتتاح کتابخانه تخصصی “ایثار و شهادت” فرصتی است تا همه مردم به ویژه نسل جوان با شهدا و کار بزرگ آنان آشنا شوند.

وی افزود: با توجه به فاصله ایجاد شده با سال های جنگ و دوران دفاع مقدس، وظیفه ماست رشادت و دلاوری رزمندگان را به اطلاع نسل امروزی برسانیم.

وی افتتاح کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت را اتفاق مثبتی قلمداد کرد و از مسئولین این امر درخواست کرد بر غنای این کتابخانه افزوده و این کتابخانه را به مرجعی در سطح کشوری تبدیل کنند.

محمد عیدی  رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان  در این مراسم گفت:  تمام مردم با این کتابخانه می توانند ارتباط برقرار کنند و افرادی که برای زیارت به گلستان شهدا می آیند نیز می توانند از این فضا بهره مند شوند.

وی افزود:شهدا نمونه بارز شهروندی و مسئولیت اجتماعی هستند و این وظیفه بر دوش ماست که آن ها را به عنوان الگوهایی به جامعه معرفی کنیم.

وی ادامه داد: بین علمای مدفون در تخت فولاد و شهدای آرمیده در گلستان شهدا یک پل ارتباطی وجود دارد و علما معلم این شهیدان بودند و باید این پل ارتباطی را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه ایثار و فداکاری یک رفتار مکتسبه است، تصریح کرد: از فرهنگسرای پایداری درخواست دارم برای نهادینه کردن فرهنگ شهادت، مخاطبانشان را بیرون از گلستان شهدا جستجو کنند و در این مسیر ۱۵ منطقه شهرداری عرصه فعالیتی باشد.

گفتنی است؛ کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به سیستم کتابخانه های شهرداری اصفهان متصل شده و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.