تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 14:22
کد خبر : 794

این هفته در فیلمخانه حوزه هنری اصفهان؛

نمایش و تحلیل فیلم گاوخونی ساخته بهروز افخمی

نمایش و تحلیل فیلم گاوخونی ساخته بهروز افخمی
نخستین نشست فیلمخانه حوزه هنری اصفهان اختصاص به نمایش و تحلیل فیلم گاوخونی ساخته بهروز افخمی دارد .

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا،در این رویداد  که سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۸ در مجتمع فرهنگی  هنری سوره واقع در خیابان آمادگاه برگزار می شود ،عطیه سلطانی منتقد و استاد دانشگاه سینما به بررسی و تحلیل این فیلم با موضوع زاینده رود می پردازد.

گاوخونی فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی مرحوم علی معلم بر اساس رمان گاوخونی نوشته جعفر مدرس صادقی محصول سال ۱۳۸۱ است. گاوخونی داستان کابوس‌های جوانی را حکایت می‌کند که خاطرات پدر مرده اش، شهر زادگاهش یعنی اصفهان و رودخانه زاینده رود او را به مرز پریشانی می‌رساند.

این فیلم توانست در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین نقش دوم مرد در بخش مسابقه بین‌الملل (عزت‌الله انتظامی)،جایزه هیأت داوران بهترین کارگردانی در بخش مسابقه بین‌الملل (بهروز افخمی) و کاندیدا بهترین فیلمبرداری در بخش سینمای ایران (محمد آلادپوش) به خود اختصاص دهد.

گفتنی است فیلمخانه حوزه هنری در ادامه فعالیت کانون فیلم این نهاد است که سالها توسط مرحوم زاون قوکاسیان مدیریت می شد.در دوره جدید این کانون نمایش و تحلیل فیلم های برگزیده سینمای ایران و جهان با  حضور منتقدین و کارشناسان سینما هر هفته سه‌شنبه در مجتمع فرهنگی هنری سوره واقع در خیابان آمادگاه اصفهان برگزار می شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.