تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 شهریور 1401 - 4:57
کد خبر : 2248

پنج شنبه 31 شهریور حوضخانه باغ غدیر؛

به درود مِهر؛ یادبود استاد محمدعلی صاعد

به درود مِهر؛ یادبود استاد محمدعلی صاعد
مدیر مركز آفرينش های ادبی قلمستان گفت: آیین یادبود زنده یاد استاد محمدعلی صاعد، شاعر پیشکسوت اصفهانی در ادامه برنامه‌های گرامیداشت یاد اساتید و بزرگان شعر و ادب اصفهان، برگزار می‌شود.
به گزارش  پایگاه خبری چکامه سرا ، الهه رضایی با بیان اینکه، استاد صاعد از بنیانگذاران انجمن ادبی صائب اصفهان بوده افزود: استاد صاعد محبوبیت زیادی در میان اهالی شعر و ادب اصفهان و ایران داشت، سال های سال مشغول انجمن‌داری بود و انجمن صائب را به یکی از محفل‌های ادبی معتبر تبدیل کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه متأسفانه سال گذشته استاد را از دست دادیم، همزمان با نخستین سالگرد وی، برنامه “به درود مِهر” با حضور شاعران اصفهان و دوستداران شعر و ادب و فرهنگ، عصر پنجشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۹ در حوضخانه قلمستان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت : این برنامه به همت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری انجمن صائب برنامه ریزی شده که با صحبت و شعرخوانی آیت اله دشتچی، محمد آتشی دلیگانی، محمود مرتضوی نصیری، علی شیرانی، مرتضی کارگر، مهدی ملکی، عباس شاهزیدی، عباس کیقبادی، حمیدرضا وطن خواه، روح اله منصوری، احسان نوری، محمدحسین ملکیان، فتح اله حدادیان، مرتضی عسیانی، نرگس گنجی، فرزانه احقربازرگان، فریبا امجد، نفیسه باقری و زهره اخوان طاهری برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ استاد محمدعلی صاعد، متولد ۱۳۰۲ در اصفهان و از شاگردان استاد صغیر اصفهانی بود. از سال ۱۳۵۴ ریاست انجمن “کمال” را بر عهده گرفت و سال‌ها نیز مدیریت انجمن ادبی “صائب” را بر عهده داشت. سبک شعر صاعد، تلفیقی از سبک اصفهانی و سبک بازگشت است. او همچنین صائب شناس بود و ۱۱ عنوان اثر در حوزه تألیف و پژوهش ادبی منتشر کرد. آخرین اثر این شاعر، کتاب “مجموعه مقالات سبک هندی” بود که از طرف مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به چاپ رسید.

WhatsApp Image 2022 09 21 at 9.25.26 AM

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.