تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 - 10:55
کد خبر : 2690

بانوان خوشنویس اصفهانی در«مشق مادر» خوش درخشیدند

بانوان خوشنویس اصفهانی در«مشق مادر» خوش درخشیدند
سیزده نفر از بانوان خوشنویس اصفهانی در نخستین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران خوش درخشیدند.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا ، نخستین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با عنوان «مشق مادر» برگزار و در این برنامه ۴۰ نفر از بانوان خوشنویس اصفهانی با موضوع روز زن و مقام و جایگاه مادر به نگارش خط در رشته های نستعلیق و شکسته نستعلیق پرداختند که از این میان در مجموع ۱۳ نفر از هنرمندان اصفهانی به عنوان نفرات برتر و برگزیده انتخاب شدند.

جشنواره «مشق مادر» به طور همزمان در ۳۱ مرکز در سراسر کشور با حضور بانوان هنرمند و خوشنویس برگزار شد و مرحله داوری آن با حضور ۹ داور ملی به اتمام رسید. ۵۴۴ اثر در دو بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری؛ پانزده اثر جزو آثار برگزیده و یکصد اثر شایسته تقدیر شدند.

در این جشنواره در مجموع ۱۵ نفر به عنوان نفرات برتر و ۱۰۰ نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند که از استان اصفهان خانم ها زهرا حاج ابراهیمی، مریم خیام نکویی و زینب صبوری فر به عنوان نفرات برتر در رشته نستعلیق و شکسته نستعلیق انتخاب شدند.

نفرات برگزیده در رشته نستعلیق  که از میان ۱۰۰ نفر انتخاب شده بودند شامل خانم ها سپیده شاهنگی، زهرا وثوقیان، مرضیه معتمدی، صدیقه کثیری، ندا تجدد، مریم رمضان، نرگس فیض الهی بودند.

نفرات برگزیده رشته شکسته نستعلیق نیز خانم ها زهره رجبیان، شهره شیشه فروش و ریحانه سادات حسینی نیا بودند که از میان ۱۰۰ نفر انتخاب شده بودند.

خبرنگار:علی وطن خواه .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.