تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 11:04
کد خبر : 3341

یک فعال صنایع دستی :

علی وطنخواه

 در زمان مدیریت پیشین میراث فرهنگی اصفهان هیچ گونه فعالیت زیر بنایی آموزشی وپژوهشی درمورد صنایع دستی انجام نشد

 در زمان مدیریت پیشین میراث فرهنگی اصفهان هیچ گونه فعالیت زیر بنایی آموزشی وپژوهشی درمورد صنایع دستی انجام نشد
 به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا، عباس شیردل رییس پیشین اتحادیه صنایع دستی اصفهان در باره عملکرد مدیر کل سابق میراث فرهنگی وگردشگری استان اصفهان در زمینه صنایع دستی گفت:در زمان تصدی 20ماه علیرضا ایزدی به عنوان مدیریت میراث فرهنگی متاسفانه هیچ گونه فعالیت زیر بنایی در زمینه آموزش وپژوهش در حوزه صنایع دستی انجام نگرفت و به صنایع دستی  به نحو شایسته ای نپرداخت.

شیردل یکی از دلایل اصلی نپرداختن به حوزه صنایع دستی در مدیریت پیشین میراث فرهنگی را انتصاب یک فرد بی تخصص و فاقد مدرک  مرتبط به عنوان سرپرست صنایع دستی و سپس ارتقا به معاونت عنوان  کرد و گفت: به نظر من ایشان ضعیف ترین معاونت صنایع دستی اصفهان در تاریخ ۴۳ سال بعد از انقلاب می باشند  و انتصاب این شخص یک بی احترامی بزرگ به هنرمندان صنایع دستی اصفهان بوده است.

درادامه این فعال صنایع دستی درمورد وضعیت کنونی این صنایع گفت :وضعیت کلی و شرایط اقتصادی جامعه مناسب نیست و به طبع آن قدرت خرید داخلی مردم کاهش چشمگیری داشته است .

وی یکی دیگر از دلایل افت فروش بازار را کاهش ورود توریست به اصفهان دانست وگفت:این شرایط  باعث شده فروش محصولات صنایع دستی تقریبا به صفر برسد .

شیردل در مورد صادرات صنایع دستی اصفهان خاطر نشان کرد: تحریم شامل صنایع دستی نمی شود لیکن با توجه به شرایط عمومی وجهانی وبین المللی نتوانستیم صادرات مناسبی در زمینه صنایع دستی داشته باشیم.

وی درادامه به قانون پیمان ارزی که به صنایع دستی تحمیل شده وکماکان وجود دارد اشاره کرد و  وجود این قانون را مانع بزرگی در راه افزایش صادرات برشمرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.