تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 8:44
کد خبر : 3452

مدیرکل راه و شهرسازی خبرداد؛

پلمب یک‌هزار و ۱۲۵ مشاور املاک متخلف در استان اصفهان

پلمب یک‌هزار و ۱۲۵ مشاور املاک متخلف در استان اصفهان
در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان با اشاره به پلمب یک‌هزار و ۱۲۵ مشاور املاک متخلف در استان، اقدامات بعمل آمده برای ساماندهی مشاورین املاک، خانه‌های خالی و کمک به افزایش تولید و عرضه مسکن، تصمیماتی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا ؛ سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان با حضور یاسر دستمالچیان نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه املاک و مستغلات کشور، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست موضوعات در قالب ۳ بخشِ ساماندهی مشاوران املاک، سامانه املاک و اسکان (شناسایی خانه های خالی و مالیات بر خانه های خالی) و کمک و تسریع جهت افزایش تولید و عرضه مسکن مطرح و پیرامون آن تصمیم گیری شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در این نشست گزارشات متعددی در رابطه با اقدامات بعمل آمده برای تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان ارائه شد.

وی افزود: از ابتدای طرح تا کنون ۵۰ جلسه کارگروه در ۲۴ شهرستان برگزار شد همچنین تشکیل گشت های مشترک تعزیات و بازرسی از واحدهای صنفی با همکاری سازمان صمت، اتاق اصناف و سایر دستگاه های مربوطه، بازرسی از مشاوران املاک، برگزاری جلسات توجیهی آموزشی در شهرستان ها  از دیگر اقدامات انجام شده است.

قاری قرآن بیان کرد: با شناسایی بعمل آمده در استان، تعداد مشاوران املاک فعال در استان اصفهان ۱۱ هزار واحد است که تا کنون از هفت هزار و ۶۵۴ واحد بصورت میدانی بازرسی شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد مشاوران املاک استان مشمول پلمب شدند، گفت: ۱ هزار و ۱۲۵ واحد پلمب و برخورد قانونی انجام و جریمه نقدی نیز در بخش هایی بعمل آمده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: برخی از تخلفات مشاورین املاک شامل نداشتن پروانه کسب، عدم نصب نرخنامه، جعل اسناد، سوء استفاده از اسناد به امانت گرفته شده، عدم دریافت کدرهگیری، استفاده از مبایعه نامه غیرمجاز، تبلیغ بر خلاف واقع، اخلال در بازار املاک و زمین و … بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.