تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 13:14
کد خبر : 3455

شهردار اصفهان خبر داد:

آمادگی شهرداری اصفهان برای به اشتراک گذاری دانش فنی و تجارب با شهرداری «کاپان»

آمادگی شهرداری اصفهان برای به اشتراک گذاری دانش فنی و تجارب با شهرداری «کاپان»
شهردار اصفهان گفت: آمادگی همه‌جانبه خود را برای به اشتراک گذاشتن دانش فنی و تجارب خود با شهرداری «کاپان» ارمنستان و همچنین افزایش سطح ارتباطات در برگزاری رخدادهای فرهنگی و هنری اعلام می‌کنیم.

علی قاسم‌زاده  در نشستی با شهردار شهر «کاپان» کشور ارمنستان با اشاره به اعزام هیئتی به نمایندگی مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان به‌منظور بررسی ظرفیت‌ها و امکان تبادلات فرهنگی به شهر کاپان در گذشته اظهار کرد: مدیریت شهری انگیزه زیادی برای کمک به مردم شهر کاپان دارد و سفر شهردار این شهر به اصفهان موجب می‌شود سطوح ارتباطات و تعاملات بین دو شهر بیشتر شود.

او ادامه داد: موضوع خواهرخواندگی بین شهر کاپان و منطقه پنج شهرداری اصفهان که محل استقرار ارامنه در اصفهان است قبلا مطرح‌شده بود که امیدوارم به نتایج خوبی منتهی شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان آمادگی همه‌جانبه خود را برای به اشتراک گذاشتن دانش فنی و تجارب خود به شهرداری کاپان و افزایش سطح ارتباطات در برگزاری رخدادهای فرهنگی و هنری اعلام می‌کند.

خواهان ارتباطات عمیق‌تر، موثرتر و جدی‌تر با اصفهان هستیم

شهردار کاپان نیز در این دیدار اظهار کرد: ارتباط نزدیک بین ایران و ارمنستان قدمتی طولانی دارد و درصدد هستیم همکاری نزدیکی بین دو شهر اصفهان و کاپان برقرار شود.

گئورک پارسیان همکاری و همفکری در سطوح مختلف با شهرداری اصفهان را از اهداف سفرش به اصفهان دانست و افزود: شهر کاپان ازنظر موقعیت استراتژیکی شهر مهمی است، چراکه در مسیر ارتباط زمینی شمال به جنوب قرار گرفته و مسیر ارتباطی دریای سیاه و کشورهای آسیایی از این شهر عبور می‌کند.

او با بیان اینکه این دو شهر ظرفیت‌های زیادی برای مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، پزشکی، علمی و ورزشی دارند، گفت: برقراری همکاری نزدیک با شهرداری اصفهان، افزایش ارتباطات و تعاملات در سایه تصمیم‌های سرکنسولگری ایران در شهر کاپان و بالعکس نیز از موضوعات مطرح‌شده در این دیدار است.

به گفته او، افزایش تعامل هنرمندان دو شهر و برقراری پرواز مستقیم از شهر کاپان به اصفهان از دیگر زمینه‌های همکاری با شهر اصفهان خواهد بود.

راه طولانی برای مراودات میان کاپان و اصفهان

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان ارمنستان هم گفت: انتخاب اصفهان برای همکاری با کاپان تصادفی نبوده است، در نزدیکی شهر کاپان یک پل با قدمت ۴۰۰ ساله وجود دارد، این پل در زمان شاه عباس صفوی و به دستور یکی از فرزندان او ساخته شده است. همچنین آثاری از یک مسجد مسلمانان در این منطقه وجود دارد که حاکی از مراودات فرهنگی و هم‌زیستی دینی است که تمام این موارد نشان از رابطه دیرینه ایران و ارمنستان و احترام متقابل به فرهنگ یکدیگر است.

مرتضی عابدین‌ورامینی با اعلام اینکه در آینده‌ای نزدیک هیئتی از دانشگاه پلی‌تکنیک کاپان به اصفهان می‌آیند،‌ افزود: شهر کاپان ظرفیت خوبی برای برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی دارد و به پیشنهاد معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان هفته فرهنگی اصفهان در کاپان قابلیت برگزاری دارد.

اصفهان در عرصه فرهنگی، هنری و علمی زبانزد است

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان هم ضمن اشاره به سابقه دیرینه ارتباط ایران و ارمنستان و حضور شهروندان ارامنه در اصفهان گفت: ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی در اصفهان وجود دارد که می‌تواند میان دو شهر منتقل شود.

کمال حیدری اصفهان را شهری زبانزند در عرصه فرهنگی، هنری و علمی دانست و افزود: تداوم همکاری‌های مشترک با کاپان می‌تواند در زمینه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان و رویدادهایی هنری در زمینه شعر و نقاشی کودکان، تئاتر و سینما نیز برقرار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.