تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 10:07
کد خبر : 424

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفی هوای شهرداری:

اصفهان ظرفیت هیچ بارگذاری صنعتی، صنفی، شغلی و جمعیتی را ندارد

اصفهان ظرفیت هیچ بارگذاری صنعتی، صنفی، شغلی و جمعیتی را ندارد
مدیر مرکز پایش و کنترل کیفی هوای شهرداری اصفهان گفت: مطالعات نشان داده که کلانشهر اصفهان ظرفیت هیچ بارگذاری صنعتی، صنفی، شغلی و جمعیتی را ندارد و وضعیت کنونی نیز از حد تحمل شهر خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا، ابوالفضل خسروی طی گفتگویی  اظهار کرد: آلودگی‌های زیست محیطی، کم آبی، خشکی هوا، ترافیک و مهاجرت بی‌رویه جمعیت از استان‌ها و شهرهای همجوار به شهر اصفهان ظرفیت بارگذاری در شهر را به نقطه بحرانی رسانده است.

وی افزود: یکی از دلایل کاهش کیفیت زندگی، خشکی زاینده رود و بایر شدن بسیاری از زمین‌های کشاورزی به دلیل نبود منابع آبی است که باعث شده خاک‌های سطحی به سطح شهر آمده و باعث آلودگی هوا شود که این موضوع نیاز به توجه مسئولان استانی و کشوری دارد تا بار دیگر زاینده رود را احیا کنیم.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفی هوای شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از آلودگی‌های این روزها، افزایش آلودگی ازن ناشی از فعالیت‌های صنعتی و حمل و نقلی در سطح شهر در فصول گرم سال است که باعث مشکلات ریوی، سرطان‌ها و مشکلات حساسیتی در شهروندان می‌شود که می‌طلبد با انجام فعالیت‌های زیرساختی از جمله تولید خودروهای سالم و استاندارد، نظارت بر سیستم‌های حمل و نقلی، افزایش و توسعه سیستم حمل و نقل ریلی و توسعه مسیرهای دوچرخه و افزایش پیاده‌روی در شهر به کاهش آلودگی‌ها کمک کرد.

خسروی گفت: مطالعه‌ای از سال ۹۶ تا سال ۹۹ توسط دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان با نظارت محیط زیست در زمینه مطالعه منشأ یابی و سیاهه انتشار شهر آلودگی هوای اصفهان انجام و بر اساس آن اطلاعات خوبی جمع‌آوری شد که ارائه نتایج این مطالعات مستلزم مطالعه مدل‌سازی آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه مطالعه مدل‌سازی آلودگی هوا توسط کنسرسیومی در حال انجام است و توسط دانشگاه هواشناسی و محیط زیست پیگیری می‌شود تا پس از انجام آن به سمت تصمیم‌گیری‌های اجرایی مربوط به کاهش آلودگی هوا پیش رویم، اظهار کرد: در حال حاضر فاز نخست انجام شده و فازهای بعدی نیز در حال پیگیری است.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفی هوای شهرداری اصفهان افزود: زمانی می‌توانیم در ارتباط با کاهش آلودگی هوا نتایج عملی موفق دریافت کنیم که بر اساس مطالعات علمی، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را اجرایی کنیم؛ قطعاً شهرداری در این زمینه نهایت تلاش و اهتمام خود را به کار می‌گیرد همانگونه که برای توسعه مسیر اتوبوس‌های تندرو و دوچرخه در شهر تلاش کرده است.

وی تاکید کرد: قرار نیست آلودگی هوا توسط یک ارگان یا نهاد کاهش یابد بلکه همکاری تمام دستگاه‌ها و مردم حتی تصمیم‌گیران ارشد کشور را می‌طلبد تا آلودگی هوا از نقطه بحرانی خارج شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.