تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 8:00
کد خبر : 587

پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران:

روابط عمومی‌ها شهر دانایی و آگاهی را می‌سازند

روابط عمومی‌ها شهر دانایی و آگاهی را می‌سازند
 پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران، با بیان اینکه توسعۀ پایدار بدون روابط عمومی تعریف نمی‌شود گفت: روابط عمومی‌ها شهر دانایی و آگاهی را می‌سازند و جامعه را به سوی تمدن هزاره سوم سوق می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا ،پروفسور باقر ساروخانی، پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران در مراسم گرامیداشت نیم قرن تأسیس انجمن روابط عمومی ایران که در  مرکز همایش‌های سیتی سنتر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی دانش را به اعماق جامعه می برد تا هرکسی در هرجای ایران هست فرصت دانستن پیدا کند. این عدالت یادگیری است که رسالت اندکی نیست.

وی با بیان اینکه روابط عمومی می تواند دانایی را در جای جای جامعه قرار دهد، گفت: من روابط عمومی‌ها را مهندسان اندیشه می دانم، شما اندیشه ها را جا به جا می کنید، ما را از خرافات بیرون می آورید و اندیشه را به واقعیت تبدیل می کنید، کار شما ساختن اندیشه هاست که در عمل تجلی پیدا می کند. شما نگاه تازه ای به انسان ها می دهید تا دنیا را به صورت دیگری ببینند و انسان هایی که می توانند درست و زیبا جهان را ببینند و خلاق و پویا در جامعه ظاهر شوند به راستی خلیفه الله هستند.

پرفسور ساروخانی ادامه داد: روابط عمومی ها شهر دانایی و آگاهی را می سازند و جامعه را به سوی تمدن هزاره سوم سوق می دهند.

وی با تأکید بر اینکه توسعه پایدار بدون روابط عمومی تعریف نمی شود، افزود: افتخار بزرگی است که روابط عمومی ها سازندگان توسعه پایدار هستند. همیشه این سوال مطرح بوده که برای توسعه پایدار چه چیزی مهم است، درحالی که معتقدم نیروی انسانی آگاه و توانا مهمترین عنصر توسعه پایدار است که توسط روابط عمومی ساخته و پردازش می شود.

پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران با بیان اینکه وقت آن رسیده که از منابع طبیعی و نفت و گاز فاصله بگیریم، یادآور شد: ژاپنی ها نیز در قرن نوزدهم از خود سوال کردند چه داریم که بتوانیم به کاروان توسعه جهانی بپیوندیم، وقتی دیدند منابعی ندارند، به بزرگترین منبع یعنی اندیشه انسان روی آوردند.

وی با اعتقاد بر اینکه روابط عمومی می تواند آموزگار اندیشه و تفکر باشد و به انسان ها کمک کند، خاطرنشان کرد: خداوند هم انتظار ندارد انسان های ناآگاه و ناتوان از او تعریف کنند که چه جهان بزرگی خلق کرده، بلکه می گوید در جهان اندیشه و تأمل کنید تا اندیشه های شما بارور شود.

پرفسور ساروخانی اظهار کرد: می خواهیم روابط عمومی در ایران مهارتی، سنجشی و هوشمند باشد، روابط عمومی که در متن توسعه ایران قرار گیرد و فردایی بهتر در انتظار اصحاب این رشته فاخر باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.