تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 8:16
کد خبر : 592

یک مدرس علوم ارتباطات :

نیاز به مدلسازی  روابط عمومی داریم  

نیاز به مدلسازی  روابط عمومی داریم  
استاد علوم ارتباطات با تأکید بر اینکه نیاز به ساماندهی و مهندسی مجدد روابط عمومی و از همه مهمتر نیاز به الگوی جدید و مدل سازی داریم، تصریح کرد: مهارت هایی که امروز داریم متفاوت از گذشته است و نمی توانیم انسان امروزی را با گذشته مقایسه کنیم. باید خودمان را با سرعت تغییرات جهان وفق دهیم.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا، حمید شکری خانقاه در  مراسم گرامیداشت نیم قرن تأسیس انجمن روابط عمومی ایران که در  مرکز همایش‌های سیتی سنتر اصفهان برگزار شد، تصریح کرد:  وقتی در مورد استاندارد و شاخص صحبت می کنیم باید مقیاسی داشته باشیم. دامی که روابط عمومی امروز با آن درگیر است تولید محتوای بی کیفیت است.

وی افزود: در شرایطی قرار گرفته ایم که چرخه روابط عمومی سنتی با روابط عمومی مدرن دچار تناقض شده و هنوز نتوانسته ایم رابطه درستی بین این دو ایجاد کنیم. هنوز مدیرانی داریم که اعتقاد به جوابیه نویسی برای رسانه ها دارند و اغلب محتوایی که از سوی روابط عمومی ها تولید می شود بدون استراتژی است، به ویژه بخش دولتی هنوز درگیر روابط عمومی سنتی است.

مولف کتب ارتباطات و روابط عمومی با بیان اینکه  اگر بخواهیم در روابط عمومی هوشیار و توانمند و قدرتمند باشیم باید به سه سطح روابط عمومی پایه، حرفه ای و تخصصی توجه کنیم توضیح داد: روابط عمومی پایه باید نگرش ارتباطی مثبت، ارتباطات کلامی و غیرکلامی را بداند. روابط عمومی نباید کارمند باشد، بلکه باید حرفه ای، متخصص و مدیر باشد.

وی ادامه داد: ابزارهای هوشمند کارساز نیست، بلکه روابط عمومی هوشمند مدیر ارتباطی هوشمند می طلبد.

شکری خانقاه به استفاده ۹۰ درصد از جمعیت کشور از اینترنت اشاره و تصریح کرد: ما نیاز داریم حرکت هایمان را در دنیای نوین پیش ببریم و از تمام تکنیک ها استفاده کنیم. روابط عمومی مدیر نظام ارتباطی سازمان و مدیر هوشمند ارتباطات سازمان است و به معنای اطلاع رسانی و خبررسانی نیست.

این مدرس علوم ارتباطات با تأکید بر اینکه روابط عمومی تخصصی یعنی کسی که برنامه نویس و استراتژیست باشد، افزود: روابط عمومی تخصصی باید تفکر راهبردی، نگرش و مهارت ارتباطی، استاندارسازی و برنامه محوری را پیاده کند. روابط عمومی تخصصی باید قادر باشد استراتژی ارتباط با ذی نفعان را مشخص کند، بنابراین به همه روابط عمومی‌ها توصیه می کنم تلاش کنند هر سه سطح روابط عمومی پایه، تخصصی و حرفه ای را به بهترین شکل عملیاتی کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.