تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1400 - 8:48
کد خبر : 816

دومین نشست فیلمخانه حوزه هنری اصفهان؛

نمایش و تحلیل دو فیلم پرتره و پاسپورت؛اقتباسی از داستان بهرام صادقی

نمایش و تحلیل دو فیلم پرتره و پاسپورت؛اقتباسی از داستان بهرام صادقی
دومین نشست فیلمخانه حوزه هنری اصفهان اختصاص با نمایش و تحلیل پُرتره  ساخته  بهنام عابدی و پاسپورت به کارگردانی  مهران همت‌زاده سه‌شنبه 16 آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری  واقع در خیابان آمادگاه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا، در این رویداد محسن رهنما به عنوان دبیر و  احمدرضا سیستان به عنوان منتقد سینما به بررسی و تحلیل این فیلم که بر اساس داستان کوتاه “کلاف سردرگُم” نوشته زنده‌یاد بهرام صادقی ساخته شده ،  می پردازند.

گفتنی است فیلمخانه حوزه هنری در ادامه فعالیت کانون فیلم این نهاد است که سالها توسط مرحوم زاون قوکاسیان مدیریت می شد.در دوره جدید این کانون نمایش و تحلیل فیلم های برگزیده سینمای ایران و جهان با  حضور منتقدین و کارشناسان سینما هر هفته سه‌شنبه در مجتمع فرهنگی هنری سوره واقع در خیابان آمادگاه اصفهان برگزار می شود.

بهرام صادقی  (۱۵ دی ۱۳۱۵، نجف آباد – ۱۲ آذر ۱۳۶۳، تهران) یکی از نویسندگان معاصر ایرانی که موضوع داستان هایش همه و همه از فرهنگ اصیل ایرانی سرچشمه گرفته است. این نویسنده از مهم ترین نویسندگان ” جنگ اصفهان” بوده است. داستان‌های کوتاهش زیاد نیست ولی مجموعه داستان “سنگر و قمقمه‌های خالی” او مشهور است. تنها داستان بلندش  ملکوت  است این کتاب بسیار فلسفی است. در داستان‌های بهرام صادقی به این نتیجه می‌توانیم برسیم که زندگی شهری و انسان‌های شهر نشین به هیچ جا نمی‌رسند و هیچ نمی‌شوند.

داستان کوتاه کلاف سردرگُم” نوشته زنده‌یاد بهرام صادقی  از اینجا مطالعه کنید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.