تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 12:48
کد خبر : 1983

مراسم تشییع صبح روز یکشنبه از میدان احمد آباد

آیت الله ناصری ،مدرس اخلاق و مروج فرهنگ مهدویت دعوت حق را لبیک گفت

آیت الله ناصری ،مدرس اخلاق و مروج فرهنگ مهدویت دعوت حق را لبیک گفت
اصفهان آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری، مجتهد، مروج فرهنگ مهدویت و از علمای اخلاق حوزه علمیه اصفهان روز جمعه چهارم شهریور درگذشت.

آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری، مدتی قبل در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان امین  بستری شده بود درگذشت. این مجتهد، استاد اخلاق و مروج فرهنگ مهدویت، پیش از این نیز به دلیل شکستگی استخوان و آسیب‌دیدگی در یکی از بیمارستان‌های قم مورد عمل جراحی قرارگرفته بود.

حضرت آیت‌الله شیخ محمدعلی ناصری، متولد سال ۱۳۰۹ در شهر دولت‌آباد شهرستان برخوار بود. این عالم ربانی تحصیلات خود را در دولت آباد آغاز کرد و سپس به حوزه علمیه اصفهان وارد شد. در ۱۴سالگی همراه با پدرش حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدباقر ناصری که از عالمان زمان خود به‌شمار می‌رفت،  به نجف اشرف رفت و به مدرسه صدر نجف وارد شد.

این عالم ربانی علوم ادبی شامل حاشیه ملا عبدالله بر متن منطقی تفتازانی و قسمتی از شرح لمعه را نزد مرحوم آیت‌الله مدرس افغانی فرا گرفت و ادامه شرح لمعه را از محضر آیت الله مجتبی لنکرانی، مکاسب را محضر مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم کرونی اصفهانی و کفایه را از محضر آیت الله حاج شیخ محمد حسین دهاقانی و برای دومین مرتبه باز در محضر آیت الله شیخ صدرا بادکوبه‌ای فراگرفت، همچنین خارج مکاسب صلاه آیات را از محضر آیت الله سید عبدالهادی شیرازی و خارج بیع و خیارات را از محضر امام خمینی(ره) آموخت؛ ضمن اینکه در بحث خارج کتاب الحج آیت الله سید محمود شاهرودی نیز حضور داشت و یک دوره کامل اصول الفقه را از محضر آیت الله العظمی حاج سید ابوالقاسم خویی فرا گرفت.

آیت‌الله ناصری همچنین از محضر علمایی همچون محمد کوفی، سیدمحمد کشمیری، شیخ عباس قوچانی، سیدهاشم حداد، سیدجمال‌الدین گلپایگانی، علامه طباطبایی و محمداسماعیل دولابی نیز بهره برده است.

از این استاد اخلاق که عاشق و شیفته امام زمان (عج) بود و در ترویج فرهنگ مهدویت اهتمام بسیار داشت آثار شاخصی به‌جا مانده است که ازجمله می‌توان به مجموعه سخنرانی‌های وی درباره حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه اشاره کرد که با نام «آب حیات» جمع‌آوی شده است، همچنین «در امتداد نور» شامل مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله ناصری درباره آیات تاویل شده به حضرت ولی عصر (عج) و آخرالزمان است؛ ضمن اینکه «سخن دوست» نیز شامل گزیده‌ای از سخنرانی‌های ایشان درباره قطب عالم امکان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه؛ کتاب «رسم بندگی» نیز سخنرانی‌های آیت‌الله ناصری درباره فرازهایی از خطبه بلند حضرت امیرالمومنین علیه السلام در مورد حالات و خصوصیات اخلاقی متقین است. همچنین حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج)، حوزه علمیه صاحب الزمان(عج)، حوزه علمیه نرجس خاتون و موسسه تحقیقات نجوم اسلامی و موسسه دارالهدی قم و بنیاد علمی-فرهنگی هاد تحت اشراف آیت الله ناصری اداره می شد.

مراسم تشییع این عالم جلیل القدر صبح روز یکشنبه از میدان احمدآباد آغاز و به سمت گلستان شهدا برگزار می شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.