تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 بهمن 1401 - 18:21
کد خبر : 2657

هنرمند باید سیاست بداند اما اسیر دست سیاستمداران نشود

هنرمند باید سیاست بداند اما اسیر دست سیاستمداران نشود
 محمد موحدیان عطاردرافتتاح نمایشگاه سیاه وسفید درعمارت سعدی حوزه هنری  گفت : با اشاره به اینکه به کار هنری از کودکی علاقه داشته است و انقلاب زمینه رشد آثار هنری وی را فراهم کرده است گفت: ۶۰ اثر از این آثار به عنوان مجموعه «فریاد انقلاب» در سال ۵۹ تولید و به نمایش گذاشته شد که بازخورد بسیار خوبی داشت ،همچنین آثار در دهه فجر ۱۳۶۰ در توحیدخانه (دانشگاه هنر) نیز به نمایش گذاشته شد.

وی تصریح کرد: دیدن مجدد این آثار برای من تازگی داشت و وقتی به گذشته بازمی گردم که چه انگیزه و همتی مرا واداشت که این مجموعه را تولید کنم به این نتیجه می رسم که همه از الطاف و عنایت الهی بوده است.

این هنرمند برجسته انقلابی تاکید کرد: اسم این نمایشگاه پیشنهاد دوستان بود که با توجه به بعد گرافیکی آثار انتخاب شد و با توجه به مبهم بودن اسم سبب جذب مخاطب برای دیدن نمایشگاه خواهد شد.

وی ضمن توضیح روند تولید این مجموعه و به نمایش گذاشتن برخی از این آثار در همان سالها خاطرنشان کرد: در آن زمان گستردگی رشته گرافیک به این وسعت نبود و من نیز گرافیست نبودم و این مجموعه در میان سال‌های ۶۰ تا ۶۵ در تهران و بسیاری از استان‌ها از جمله در تالار وحدت، برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران تهران به نمایش گذاشته شد.

موحدیان عطار این مجموعه را آغازی برای تولید پوسترهای انقلابی و دفاع مقدس و مجموعه کتیبه های ماندگار خود دانست.

وی خاطرنشان کرد: هنرمند باید سیاست بداند ولی نباید اسیر دست سیاستمداران شود و اگر قبول کنیم هنر و اثر هنری برگرفته از درونیات و منویات هنرمند است پس هنرمند می تواند با درونیات سیاسی هم باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که نمایش این مجموعه و همچنین بستر مناسبی که حوزه هنری فراهم کرده است بتواند جوانان را گرد هم آورد تا به خلق آثار ارزشمند بپردازند.

خبرنگار:علی وطن خواه .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.