تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 12:22
کد خبر : 3304

در همایش سفر معنوی به درون مطرح شد

دنیای بیرون انعکاسی از دنیای درون است

دنیای بیرون انعکاسی از دنیای درون است
همایش سفر معنوی به درون به مباحثی همچون نوع نگرش، ارتباط معنوی و سفر به درون خود در حوزه پیشرفت و ثروت پرداخت.
 امیر شرکت مدیر هوشمند و کارآفرین برتر سال با حضور و سخنرانی در این همایش، به اهمیت ارتباط درونی افراد با خود اشاره و بیان کرد: رجوع انسان به درون خود، یک سفر مقدس و مکانی است که بسیار باید به آن توجه کرد و افرادی که به درون خود اهمیت می‌دهند، انسان‌هایی آگاه در عصر جدید هستند که می‌توانند به درستی قدرت درونی خود را درک و کشف کنند.

وی با اشاره به سرنوشت انتخاب قرص آبی و یا قرص قرمز در تصمیم گیری‌های زندگی اظهار کرد: قرص آبی به معنای زندگی روزمره و عادی افراد است و سرنوشتی ربات‌گونه و روتین‌وار را به تصویر می کشد، برای مثال قرص آبی همچون هوش مصنوعی، مراحل از پیش تعیین شده را اجرا می‌کند و تلاشی برای تغییر آن ندارد و اما قرص قرمز رنگ، سفر و نوع زندگی ای را نشان می دهد که افراد در آن از حقایق و نشانه‌های بسیاری مطلع هستند و نسبت به اطلاعاتی که دریافت می‌کنند به مرحله خودشناسی و تصمیم گیری‌های درست می‌رسند و افراد با انتخاب قرص قرمز رنگ، ابتدا به درون خود سفر می‌کنند و رفته رفته توانایی‌های خود را شناخته و نسبت به شکوفایی آن تلاش می‌کنند.

وی در رابطه به مراحل سفر به درون خود افزود: اولین راز در مرحله سفر به درون خود (خودشناسی= خداشناسی) است، بطوریکه فرد ابتدا باید خودش را به درستی بشناسد و توانایی‌های خود را درک کند، تا بتواند خدا را در درون خود بیابد و به خداشناسی نیز دست پیدا کند و دومین راز (خدا= خدا) است که در این مرحله، فرد به درک جایگاه عظیم، فضیلت و بخشندگی بی‌نهایت خداوند می‌رسد و خودش را به گونه‌ای آماده می‌سازد که حجم عظیمی از نعمت‌های خداوند را دریافت کند.

شرکت با بیان پرسش ” من کیستم؟ ” به اهمیت این سوال اشاره کرد و گفت: تمام عارفان و فرستادگان الهی در تلاش بودند که به انسان‌ها کمک کنند تا به پاسخ سوال من کیستم، در زندگی‌ خودشان برسند و حال برای پیدا کردن این پاسخ، باید وارد دنیای درونی خود شویم و حقیقت آن را به درستی درک کنیم.

وی در رابطه با درگیری انسان با دنیای مادی ادامه داد: انسان‌ها به دلیل اینکه توجهی به درون خود نمی‌کنند و حق را نمی‌بینند، نمی‌شنوند و از گفتن آن خودداری می‌کنند و به اصطلاح کور، کر و لال هستند در دنیای مادی غرق شده‌اند و حجاب درونی‌ایی در خود ایجاد کرده‌اند که مانع کشف حقیقت می‌شود، از این رو فرد باید از لحاظ معنوی به ثروت برسد تا حجاب درونی از میان برداشته شود و نور حقیقت و آگاهی به درون فرد بتابد‌.

وی در خصوص تقسیم بندی ذهن و اهمیت بخش ناخودآگاه اظهار کرد: ذهن به دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه تقسیم می‌شود که تمام اتفاقات در ناخودآگاه صورت می‌گیرد و زندگی بر پایه این بخش می‌گذرد و در ناخودآگاه یا به اصطلاح هوشمندی درونی، قدرتی فعال است که باعث می‌شود اجزاء داخلی بدن فرد، همچون سیستم ایمنی، تنفس و ضربان قلب حتی در خواب نیز به فعالیت خود ادامه دهند‌.

کارآفرین برتر سال در رابطه با رشد فرد بیان کرد: هنگامی که انسان به ناخودآگاه خود ورود کند، می‌تواند دیتاها و مسیرهایی که برایش مناسب نیست را تغییر دهد و به بیرون توجهی نکند و آنطور که می‌خواهد آن را ببیند و بسازد همچنین در کنار آن باید به رشد درون خود توجه کند و سقف توانایی خود را بالا در نظر بگیرد، تا بتواند رشد کند.

وی افزود: هنگامی که فرد برای رسیدن به هدف خود شکست می‌خورد، باید مسیر و روش خود را تغییر دهد تا به نتیجه مورد نظر برسد و از تقلید و تکرار مسیر‌های قبلی بپرهیزد و راه جدیدی را ادامه دهد.

وی در رابطه با انعکاس دنیای بیرون و درون تصریح کرد: دنیای بیرون انعکاسی از دنیای درون است و اگر از شرایط دنیای بیرون ناخوشایند بودیم، نباید ایرادی بگیریم بلکه باید درون خودمان تغییر ایجاد کنیم تا بتوانیم دنیای بیرون را، نسبت به آنچه که مورد علاقه‌مان است ببینیم و بسازیم، زیرا با تغیر در درون خود، میتوانیم در دنیای بیرونی نیز تغییر ایجاد کنیم.

شرکت در خصوص ثروت اینگونه گفت: ثروت یعنی داشتن مقداری از چیزهایی‌ همچون پول، عشق و سلامتی که در موقعیت‌های متفاوت در دنیای بیرونی، به انواع مختلفی از آن نیاز داریم و برای به دست آوردن آن باید به درون خودمان رجوع کنیم.

وی در رابطه با مدیرت ثروتِ پول در دنیای بیرونی اظهار کرد: پول همچون بقیه موارد در جهان هستی یک انرژی محسوب می‌شود و باید این انرژی را به درستی و در جای درست خود استفاده کرد تا بتوان آن را افزایش داد، زیرا اگر به درستی مدیریت و استفاده نشود، سریعا از بین خواهد رفت.

وی در رابطه با افزایش انرژی پول و ورود به چرخه ثروت خاطرنشان کرد: پول انرژی‌‌ایی است که هرچند کم یا زیاد، اما همه آن را دارند و در مرحله اول افراد باید این ثروت را در زندگی خود احساس کنند و به کم بودن آن و نداشته‌هایشان توجهی نکنند، سپس در مرحله دوم همان پول را به رزق تبدیل کنند و از آن استفاده کنند تا چرخه افزایش را به حرکت در آورند و در مرحله سوم همان رزق و دارایی خود، که گاها می‌تواند یک لبخند یا حتی یک میوه باشد را به دیگران نیز هدیه دهند تا برکت به دارایی‌ آن‌ها برگردد و در آخرین مرحله، افراد باید از نعمت‌هایی که دارند به درستی استفاده کنند تا شکرگزاری خداوند را به جای آورند.

گفتنی است؛ همایش سفر معنوی به درون از سوی خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در کتابخانه مرکزی برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.