تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 11:09
کد خبر : 3695

کمال حیدری عنوان کرد:

توسعه نشاط و امیدآفرینی برای بانوان شهر

توسعه نشاط و امیدآفرینی برای بانوان شهر
معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن با نگاه ویژه به نقش و جایگاه زنان و با هدف توسعه نشاط و امیدآفرینی برگزار می‌شود.

کمال حیدری با اشاره به نگاه مدیریت شهری به جایگاه زن در جامعه اظهار کرد: این نگاه، برگرفته از آموزه‌های دینی است، آنچه که هویت یک بانوی مسلمان ایرانی را با نگاه به منزلت و جایگاهی که خداوند برای او تعریف کرده، می‌سازد.

کمال حیدری با اشاره به جایگاه زن در تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی» افزود: مدیریت شهری اصفهان با توجه به همین نگاه ارزشمند، با استفاده از همه امکانات و ابزار خود به دنبال هویت‌بخشی دینی به نقش زن است، در همین راستا آنچه که در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر مسئولان است به نمایش گذاشتن بُعدی از شخصیت زن است که ریشه آن در فرهنگ و اعتقادات ما دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس محور برنامه‌های فرهنگی شهر اصفهان نیز محله محوری با نگاه ویژه به نقش و جایگاه زنان است، برنامه‌ها به گونه‌ای تدارک دیده می‌شود که با هم افزایی دستگاه‌های مختلف، بیشترین تمرکز بر حوزه بانوان باشد، چراکه در محلات موضوع بانوان و دختران در بسیاری از مسائل مغفول مانده است و از طرف دیگر اشتیاق بروز اجتماعی نیز وجود دارد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن بیان کرد: امسال با توجه به همین نگاه ویژه، با هم افزایی ارگان‌ها و نهادهای گوناگون، بستر برنامه‌ها و رویدادهای گرامیداشت مقام زن از چند ماه پیش فراهم شده که سیاست اصلی پیرامون آن، نمایش الگوی جامع اسلامی از زن، تحت عنوان الگوی سوم است، یعنی نه الگوی زن شرقی و نه غربی، بلکه الگوی اسلامی از زن که در دین ما به آن تأکید شده است.

حیدری برنامه‌های روز زن را به سه حوزه فرهنگی تفریحی و رفاهی دسته بندی کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها، رویدادها، جشنواره‌ها، نشست‌ها، برنامه‌های تفریحی و تخفیف‌های ویژه را برای بانوان پیش بینی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته فرصت برای بروز و ظهور توانمندی بانوان و آنچه که برای توسعه فردی زنان مدنظر مدیریت شهری است فراهم شده و سعی ما بر این است که طی هم افزایی صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده، روزهایی پرنشاط و امیدآفرین را برای بانوان شهر خود رقم بزنیم.

نمایشگاه «شهربانوی زندگی» در اصفهان برپا می‌شود

رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام زن گفت: نمایشگاه «شهربانوی زندگی» در اصفهان برپا می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، فرزانه کلاهدوزان با تأکید بر لزوم توجه به جایگاه بانوان در کشور اظهارکرد:  اگر به خصوصیت بانوان توجه داشته باشیم می‌توانیم به الگوی سوم زن که زن تراز انقلاب اسلامی است برسیم و در این مسیر بانوان را حرکت و رشد دهیم.

وی افزود: باید به نقش مؤثر زنان و اهمیت آن در جامعه توجه شود و با تبیین و معرفی مناسب این نقش‌ها در جامعه، از ظرفیت آنها در رفع بحران هویتی که امروز میان دختران نوجوان و جوان رخنه کرده است، استفاده کرد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه زنان توانسته‌اند در کنار توجه به ارزش‌ها و فضائل، نقش‌های مختلف خود را مدیریت کنند، تصریح کرد: زنان فرهیخته با تلاش خود فصل مشترک زندگی، خانواده و اجتماع را به خوبی طی کرده‌اند و این تلاش و نقش می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای احیای هویت زن موفق ایرانی باشد.

کلاهدوزان با اشاره به الگوی سوم زن بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «نگاه انقلاب به زن و مرد، نگاه انسان است و میان آنها هیچ تفاوتی نیست.»، زنان مسلمان ایران نشان دادند که الگوی زن نه شرقی و نه غربی هستند و تاریخ جدیدی را پیش روی زنان جهان گشودند. آنها ثابت کردند که می‌توان عفیف بود و در عرصه سیاسی و اجتماعی سنگرسازی کرد.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگویی تمام عیار برای همه بانوان دانست و گفت: ابعاد اجتماعی زندگی ایشان کمتر مورد توجه قرار گرفته که این ابعاد نیز باید همچون سایر ویژگی‌های ایشان در جامعه جاری شود.

وی با بیان اینکه در حوزه زنان و خانواده پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که برگرفته از نگاه ویژه به جایگاه زنان است، گفت: در همین راستا دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان برای نخستین بار اقدام به تشکیل کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان کرده است، در واقع نگاه ویژه مدیریت شهری به حوزه بانوان نیز سبب شده که ساختار جدیدی برای رسیدن به اتفاقات بهتر شکل بگیرد.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای هفته گرامیداشت مقام زن و مادر اشاره کرد و گفت: نزدیک به دو ماه است سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با تشکیل جلسات مختلف و اتاق‌های فکر با کمک صاحبان اندیشه برای برگزاری با کیفیت رویدادهای هفته زن برنامه‌ریزی می‌کند.

رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برنامه‌هایی نیز در همین راستا تدارک دیده شده که از جمله آن برپایی نمایشگاه «شهربانوی زندگی» با تاکید بر الگوی سوم زن شامل توسعه فردی و خانواگی و اجتماعی بانوان است.

کلاهدوزان بیان کرد: ارائه خدمات و تولیدات بانوان از اهداف این نمایشگاه است که در ساعات صبح‌ برای بازدید بانوان و عصر برای خانواده‌ها درنظر گرفته شده است. ضمن اینکه اتوبوس‌هایی نیز برای انتقال بانوان به محل نمایشگاه درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص ارائه خدمات تفریحی با تخفیف ویژه بانوان و خانواده آنان اظهار کرد: در صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه ارائه خدمات تخفیفی ویژه هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن بررسی شد که با رأی مثبت اعضا به تصویب رسید. براین اساس از ۹ تا ۱۵ دی ماه خدمات مجموعه‌های گردشگری، تفریحی و ابرسازه‌های تفریحی شهر برای بانوان با تخفیف ۷۰ درصدی و برای سایر همراهان شامل همسر و فرزندان آنان با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه خواهد شد، البته این لایحه تنها بخشی از برنامه‌هایی است که در مدیریت شهری برای گرامیداشت مقام زن تدارک دیده شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: نشان دادن نقش زنان فرهیخته و موفقیت‌های آنها در جامعه و برگزاری رویدادهای ویژه آنان در بازسازی هویت اصلی زنان موثر است، این برنامه‌ها نیز می‌تواند الگوسازی مناسبی برای دختران نوجوان و جوان امروز باشد، زیرا زنان در کنار ایفای نقش مادری، نقش اجتماعی خود را در کنار همه سختی‌ها و محدودیت‌ها به خوبی ایفا کرده‌اند و بسیار موفق بوده‌اند.

برگزاری نمایشگاه «شهربانوی زندگی» با تمرکز بر تمام ابعاد وجودی زن

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: نگاه و سیاست ما در برنامه ریزی رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن، برگرفته از الگوی سوم زن است.

به گزارش اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، میثم بکتاشیان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به الگوی سوم زن گفت: در الگوی زن به هر سه ساحت آن یعنی فردی، خانوادگی و اجتماعی توجه می‌شود.

وی تصریح کرد: در آموزه‌های دینی ما به جایگاه زن و مادر توجه بسیار شده و زمانی که با دقت بررسی کنیم، می‌بینیم که تکریم مادر از پدر پیشی می‌گیرد و این نشان دهنده جایگاه رفیع بانوان است.

وی افزود: بانوان پرورش دهنده نسل آتی جامعه هستند و فعالیت‌هایی که در پیش می‌گیرند می‌تواند در جهت تعالی و رشد جامعه موثر باشد، در همین راستا آنچه باید مورد توجه جدی ما قرار گیرد، نگاه ویژه به الگوی سوم زن است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در الگوی سوم زن، توسعه فردی در کنار توسعه خانوادگی و اجتماعی قرار می‌گیرد، یعنی زن دارای خاستگاه‌های فردی است و اگر به دنبال توسعه این بعد است باید در همه ابعاد شخصیتی‌ رشد کند.

بکتاشیان ادامه داد: بخش دوم، توسعه زن در چارچوب خانواده است، زن نقش همسری و مادری دارد و اگر به درستی این جایگاه شناخته شود، مقام والای او پاس داشته می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه زن در بعد اجتماعی بیان کرد: بانوان قدرتمندی داریم که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی، هنری، فرهنگی و… صاحب جایگاه هستند و خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه می‌کنند، بنابراین در این حوزه نیز زن، شایسته تقویت جایگاه خود است.

وی با بیان اینکه نگاه و سیاست ما در برنامه ریزی رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن، برگرفته از الگوی سوم زن است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید دارند، گفت: در الگوی زن به هر سه ساحت آن یعنی فردی، خانوادگی و اجتماعی توجه می‌شود.

وی با اشاره به رویدادهای تدارک دیده شده برای گرامیداشت هفته مقام زن گفت: در نمایشگاه “شهربانوی زندگی” که در این زمینه برپا خواهد شد، به دنبال این هستیم که هر سه بعد زن مورد توجه قرار گیرد. در جریان این رویداد نشان داده می‌شود که زن در مقام فردیت، در مقام خانوادگی و در مقام اجتماعی صاحب جایگاه است.

وی با بیان اینکه غرفه‌های شرکت کننده در این نمایشگاه به دنبال هماهنگی با مراکز و نهادهای حوزه بانوان معرفی شده‌اند، گفت: در این نمایشگاه ۷۰ غرفه با موضوعات مختلف پیش بینی شده است، از جمله موضوعات هنری، تولیدات خانگی، توانمندسازی بانوان، سلامت و روانشناسی، آگاهی بخشی در خصوص کالاهای قاچاق و فیک بازار، دستاوردهای علمی، هنری و… که بانوان می‌توانند از آن بهره مند شوند.

بکتاشیان اظهار کرد: همچنین در جریان برگزاری نمایشگاه سلسله نشست‌هایی با حضور بانوان موفق برگزار می‌شود که سایر بانوان می‌توانند جهت بهره مندی از تجارب این افراد در اینگونه نشست‌ها شرکت کنند.

وی افزود: در کنار برگزاری نمایشگاه سایت بازی و تفریح نیز درنظر گرفته شده است تا کلیه بانوان و خانواده آنان بتوانند از این رویدادهای پرنشاط نیز بهره ببرند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای این هفته برنامه‌هایی جمعی تدارک دیده شده و صنوف مختلف بانوان تکریم می‌شوند، از جمله زنان آسیب دیده، زنان سرپرست خانوار و آن‌هایی که با معضلاتی روبرو هستند. مادران و مادربزرگانی که در خانه سالمندان گذران عمر می‌کنند نیز از جمله همین بانوانی هستند که در این هفته تکریم خواهند شد.

بکتاشیان با اشاره به رویداد ویژه در زندان زنان گفت: تعدادی از بانوان به دنبال جرائم غیرعمد گرفتار زندان هستند، به دنبال این هستیم تا برنامه‌های فرهنگی و شادی را در محل زندان برای آن‌ها برگزار کنیم.

وی با اشاره به تکریم مادران و همسران شهدای مدافع امنیت بیان کرد: با توجه به جایگاه و نقش موثر این بانوان ویژه برنامه‌ای در این خصوص برای تکریم از این بانوان تدارک دیده شده است.

وی افزود: در هفته زن همچنین ۴ باغ‌ بانوان سطح شهر اقدام به برگزاری رویدادهای ویژه تفریحی و سلامت برای بانوان خواهند کرد و بانوان می‌توانند به صورت فردی یا گروهی حضور پیدا کرده و از محیط طبیعی و تفریحی بهره‌مند شوند و در رویدادهای ویژه پایش سلامت و مشاوره‌ها شرکت کنند.

بکتاشیان افزود: برگزاری نشست با زنان خیر با هدف توسعه فعالیت‌های اجتماعی و هماهنگی با سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی برای برگزاری نشست با حضور بانوان کارآفرین از دیگر رویدادهای این هفته است.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های محلی گفت: ۲۲۰ محله شهر اصفهان میزبان برگزاری رویدادهای ویژه تفریحی و ورزشی و جشن خواهند بود که همه بانوان می‌توانند از این رویدادها بهره مند شوند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در دیگر اقدامات ما در راستای گرامیداشت این هفته، تولیدات رسانه‌ای با موضوع جایگاه زن و مقام مادر است که در این زمینه فضاسازی‌های خوبی صورت گرفته است.

بکتاشیان همچنین به فعالیت‌های ویژه حوزه بانوان توسط بانوسرای آفتاب اشاره کرد و افزود: در تداوم رویدادهای این هفته، باشگاه مادران در شهر راه اندازی خواهد شد، تشکیل کانون مادران در فرهنگسراهای مناطق پانزده گانه نیز از دیگر اقدامات در جهت توجه به جایگاه زنان است.

وی خاطرنشان کرد: در باشگاه مادران مباحثی از جمله مشاوره، روانشناسی خانواده، فرزندپروری، خلاقیت، موضوعات هنری و تفکر نقاد و تولیداتی در این زمینه ارائه خواهد شد لذا از بانوان اصفهانی دعوت می‌کنیم که در جریان برپایی نمایشگاه از امکان عضویت در این باشگاه بهره مند شوند، ضمن اینکه بعد از نمایشگاه از طریق سایت، تلفنی یا حضوری می‌توانند برای بهره مندی از فرصت‌ها در بانو سرای آفتاب حضور پیدا کنند.

 

 

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن با نگاه ویژه به نقش و جایگاه زنان و با هدف توسعه نشاط و امیدآفرینی برگزار می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، کمال حیدری با اشاره به نگاه مدیریت شهری به جایگاه زن در جامعه اظهار کرد: این نگاه، برگرفته از آموزه‌های دینی است، آنچه که هویت یک بانوی مسلمان ایرانی را با نگاه به منزلت و جایگاهی که خداوند برای او تعریف کرده، می‌سازد.

کمال حیدری با اشاره به جایگاه زن در تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی» افزود: مدیریت شهری اصفهان با توجه به همین نگاه ارزشمند، با استفاده از همه امکانات و ابزار خود به دنبال هویت‌بخشی دینی به نقش زن است، در همین راستا آنچه که در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر مسئولان است به نمایش گذاشتن بُعدی از شخصیت زن است که ریشه آن در فرهنگ و اعتقادات ما دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس محور برنامه‌های فرهنگی شهر اصفهان نیز محله محوری با نگاه ویژه به نقش و جایگاه زنان است، برنامه‌ها به گونه‌ای تدارک دیده می‌شود که با هم افزایی دستگاه‌های مختلف، بیشترین تمرکز بر حوزه بانوان باشد، چراکه در محلات موضوع بانوان و دختران در بسیاری از مسائل مغفول مانده است و از طرف دیگر اشتیاق بروز اجتماعی نیز وجود دارد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن بیان کرد: امسال با توجه به همین نگاه ویژه، با هم افزایی ارگان‌ها و نهادهای گوناگون، بستر برنامه‌ها و رویدادهای گرامیداشت مقام زن از چند ماه پیش فراهم شده که سیاست اصلی پیرامون آن، نمایش الگوی جامع اسلامی از زن، تحت عنوان الگوی سوم است، یعنی نه الگوی زن شرقی و نه غربی، بلکه الگوی اسلامی از زن که در دین ما به آن تأکید شده است.

حیدری برنامه‌های روز زن را به سه حوزه فرهنگی تفریحی و رفاهی دسته بندی کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها، رویدادها، جشنواره‌ها، نشست‌ها، برنامه‌های تفریحی و تخفیف‌های ویژه را برای بانوان پیش بینی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته فرصت برای بروز و ظهور توانمندی بانوان و آنچه که برای توسعه فردی زنان مدنظر مدیریت شهری است فراهم شده و سعی ما بر این است که طی هم افزایی صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده، روزهایی پرنشاط و امیدآفرین را برای بانوان شهر خود رقم بزنیم.

 

تشریح ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام زن/

نمایشگاه «شهربانوی زندگی» در اصفهان برپا می‌شود

رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام زن گفت: نمایشگاه «شهربانوی زندگی» در اصفهان برپا می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، فرزانه کلاهدوزان با تأکید بر لزوم توجه به جایگاه بانوان در کشور اظهارکرد:  اگر به خصوصیت بانوان توجه داشته باشیم می‌توانیم به الگوی سوم زن که زن تراز انقلاب اسلامی است برسیم و در این مسیر بانوان را حرکت و رشد دهیم.

وی افزود: باید به نقش مؤثر زنان و اهمیت آن در جامعه توجه شود و با تبیین و معرفی مناسب این نقش‌ها در جامعه، از ظرفیت آنها در رفع بحران هویتی که امروز میان دختران نوجوان و جوان رخنه کرده است، استفاده کرد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه زنان توانسته‌اند در کنار توجه به ارزش‌ها و فضائل، نقش‌های مختلف خود را مدیریت کنند، تصریح کرد: زنان فرهیخته با تلاش خود فصل مشترک زندگی، خانواده و اجتماع را به خوبی طی کرده‌اند و این تلاش و نقش می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای احیای هویت زن موفق ایرانی باشد.

کلاهدوزان با اشاره به الگوی سوم زن بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «نگاه انقلاب به زن و مرد، نگاه انسان است و میان آنها هیچ تفاوتی نیست.»، زنان مسلمان ایران نشان دادند که الگوی زن نه شرقی و نه غربی هستند و تاریخ جدیدی را پیش روی زنان جهان گشودند. آنها ثابت کردند که می‌توان عفیف بود و در عرصه سیاسی و اجتماعی سنگرسازی کرد.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگویی تمام عیار برای همه بانوان دانست و گفت: ابعاد اجتماعی زندگی ایشان کمتر مورد توجه قرار گرفته که این ابعاد نیز باید همچون سایر ویژگی‌های ایشان در جامعه جاری شود.

وی با بیان اینکه در حوزه زنان و خانواده پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که برگرفته از نگاه ویژه به جایگاه زنان است، گفت: در همین راستا دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان برای نخستین بار اقدام به تشکیل کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان کرده است، در واقع نگاه ویژه مدیریت شهری به حوزه بانوان نیز سبب شده که ساختار جدیدی برای رسیدن به اتفاقات بهتر شکل بگیرد.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای هفته گرامیداشت مقام زن و مادر اشاره کرد و گفت: نزدیک به دو ماه است سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با تشکیل جلسات مختلف و اتاق‌های فکر با کمک صاحبان اندیشه برای برگزاری با کیفیت رویدادهای هفته زن برنامه‌ریزی می‌کند.

رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برنامه‌هایی نیز در همین راستا تدارک دیده شده که از جمله آن برپایی نمایشگاه «شهربانوی زندگی» با تاکید بر الگوی سوم زن شامل توسعه فردی و خانواگی و اجتماعی بانوان است.

کلاهدوزان بیان کرد: ارائه خدمات و تولیدات بانوان از اهداف این نمایشگاه است که در ساعات صبح‌ برای بازدید بانوان و عصر برای خانواده‌ها درنظر گرفته شده است. ضمن اینکه اتوبوس‌هایی نیز برای انتقال بانوان به محل نمایشگاه درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص ارائه خدمات تفریحی با تخفیف ویژه بانوان و خانواده آنان اظهار کرد: در صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه ارائه خدمات تخفیفی ویژه هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن بررسی شد که با رأی مثبت اعضا به تصویب رسید. براین اساس از ۹ تا ۱۵ دی ماه خدمات مجموعه‌های گردشگری، تفریحی و ابرسازه‌های تفریحی شهر برای بانوان با تخفیف ۷۰ درصدی و برای سایر همراهان شامل همسر و فرزندان آنان با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه خواهد شد، البته این لایحه تنها بخشی از برنامه‌هایی است که در مدیریت شهری برای گرامیداشت مقام زن تدارک دیده شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: نشان دادن نقش زنان فرهیخته و موفقیت‌های آنها در جامعه و برگزاری رویدادهای ویژه آنان در بازسازی هویت اصلی زنان موثر است، این برنامه‌ها نیز می‌تواند الگوسازی مناسبی برای دختران نوجوان و جوان امروز باشد، زیرا زنان در کنار ایفای نقش مادری، نقش اجتماعی خود را در کنار همه سختی‌ها و محدودیت‌ها به خوبی ایفا کرده‌اند و بسیار موفق بوده‌اند.

میثم بکتاشیان عنوان کرد:

برگزاری نمایشگاه «شهربانوی زندگی» با تمرکز بر تمام ابعاد وجودی زن

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: نگاه و سیاست ما در برنامه ریزی رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن، برگرفته از الگوی سوم زن است.

به گزارش اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، میثم بکتاشیان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به الگوی سوم زن گفت: در الگوی زن به هر سه ساحت آن یعنی فردی، خانوادگی و اجتماعی توجه می‌شود.

وی تصریح کرد: در آموزه‌های دینی ما به جایگاه زن و مادر توجه بسیار شده و زمانی که با دقت بررسی کنیم، می‌بینیم که تکریم مادر از پدر پیشی می‌گیرد و این نشان دهنده جایگاه رفیع بانوان است.

وی افزود: بانوان پرورش دهنده نسل آتی جامعه هستند و فعالیت‌هایی که در پیش می‌گیرند می‌تواند در جهت تعالی و رشد جامعه موثر باشد، در همین راستا آنچه باید مورد توجه جدی ما قرار گیرد، نگاه ویژه به الگوی سوم زن است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در الگوی سوم زن، توسعه فردی در کنار توسعه خانوادگی و اجتماعی قرار می‌گیرد، یعنی زن دارای خاستگاه‌های فردی است و اگر به دنبال توسعه این بعد است باید در همه ابعاد شخصیتی‌ رشد کند.

بکتاشیان ادامه داد: بخش دوم، توسعه زن در چارچوب خانواده است، زن نقش همسری و مادری دارد و اگر به درستی این جایگاه شناخته شود، مقام والای او پاس داشته می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه زن در بعد اجتماعی بیان کرد: بانوان قدرتمندی داریم که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی، هنری، فرهنگی و… صاحب جایگاه هستند و خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه می‌کنند، بنابراین در این حوزه نیز زن، شایسته تقویت جایگاه خود است.

وی با بیان اینکه نگاه و سیاست ما در برنامه ریزی رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن، برگرفته از الگوی سوم زن است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید دارند، گفت: در الگوی زن به هر سه ساحت آن یعنی فردی، خانوادگی و اجتماعی توجه می‌شود.

وی با اشاره به رویدادهای تدارک دیده شده برای گرامیداشت هفته مقام زن گفت: در نمایشگاه “شهربانوی زندگی” که در این زمینه برپا خواهد شد، به دنبال این هستیم که هر سه بعد زن مورد توجه قرار گیرد. در جریان این رویداد نشان داده می‌شود که زن در مقام فردیت، در مقام خانوادگی و در مقام اجتماعی صاحب جایگاه است.

وی با بیان اینکه غرفه‌های شرکت کننده در این نمایشگاه به دنبال هماهنگی با مراکز و نهادهای حوزه بانوان معرفی شده‌اند، گفت: در این نمایشگاه ۷۰ غرفه با موضوعات مختلف پیش بینی شده است، از جمله موضوعات هنری، تولیدات خانگی، توانمندسازی بانوان، سلامت و روانشناسی، آگاهی بخشی در خصوص کالاهای قاچاق و فیک بازار، دستاوردهای علمی، هنری و… که بانوان می‌توانند از آن بهره مند شوند.

بکتاشیان اظهار کرد: همچنین در جریان برگزاری نمایشگاه سلسله نشست‌هایی با حضور بانوان موفق برگزار می‌شود که سایر بانوان می‌توانند جهت بهره مندی از تجارب این افراد در اینگونه نشست‌ها شرکت کنند.

وی افزود: در کنار برگزاری نمایشگاه سایت بازی و تفریح نیز درنظر گرفته شده است تا کلیه بانوان و خانواده آنان بتوانند از این رویدادهای پرنشاط نیز بهره ببرند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای این هفته برنامه‌هایی جمعی تدارک دیده شده و صنوف مختلف بانوان تکریم می‌شوند، از جمله زنان آسیب دیده، زنان سرپرست خانوار و آن‌هایی که با معضلاتی روبرو هستند. مادران و مادربزرگانی که در خانه سالمندان گذران عمر می‌کنند نیز از جمله همین بانوانی هستند که در این هفته تکریم خواهند شد.

بکتاشیان با اشاره به رویداد ویژه در زندان زنان گفت: تعدادی از بانوان به دنبال جرائم غیرعمد گرفتار زندان هستند، به دنبال این هستیم تا برنامه‌های فرهنگی و شادی را در محل زندان برای آن‌ها برگزار کنیم.

وی با اشاره به تکریم مادران و همسران شهدای مدافع امنیت بیان کرد: با توجه به جایگاه و نقش موثر این بانوان ویژه برنامه‌ای در این خصوص برای تکریم از این بانوان تدارک دیده شده است.

وی افزود: در هفته زن همچنین ۴ باغ‌ بانوان سطح شهر اقدام به برگزاری رویدادهای ویژه تفریحی و سلامت برای بانوان خواهند کرد و بانوان می‌توانند به صورت فردی یا گروهی حضور پیدا کرده و از محیط طبیعی و تفریحی بهره‌مند شوند و در رویدادهای ویژه پایش سلامت و مشاوره‌ها شرکت کنند.

بکتاشیان افزود: برگزاری نشست با زنان خیر با هدف توسعه فعالیت‌های اجتماعی و هماهنگی با سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی برای برگزاری نشست با حضور بانوان کارآفرین از دیگر رویدادهای این هفته است.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های محلی گفت: ۲۲۰ محله شهر اصفهان میزبان برگزاری رویدادهای ویژه تفریحی و ورزشی و جشن خواهند بود که همه بانوان می‌توانند از این رویدادها بهره مند شوند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در دیگر اقدامات ما در راستای گرامیداشت این هفته، تولیدات رسانه‌ای با موضوع جایگاه زن و مقام مادر است که در این زمینه فضاسازی‌های خوبی صورت گرفته است.

بکتاشیان همچنین به فعالیت‌های ویژه حوزه بانوان توسط بانوسرای آفتاب اشاره کرد و افزود: در تداوم رویدادهای این هفته، باشگاه مادران در شهر راه اندازی خواهد شد، تشکیل کانون مادران در فرهنگسراهای مناطق پانزده گانه نیز از دیگر اقدامات در جهت توجه به جایگاه زنان است.

وی خاطرنشان کرد: در باشگاه مادران مباحثی از جمله مشاوره، روانشناسی خانواده، فرزندپروری، خلاقیت، موضوعات هنری و تفکر نقاد و تولیداتی در این زمینه ارائه خواهد شد لذا از بانوان اصفهانی دعوت می‌کنیم که در جریان برپایی نمایشگاه از امکان عضویت در این باشگاه بهره مند شوند، ضمن اینکه بعد از نمایشگاه از طریق سایت، تلفنی یا حضوری می‌توانند برای بهره مندی از فرصت‌ها در بانو سرای آفتاب حضور پیدا کنند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.