تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 3:50
کد خبر : 1375

همزمان با هفته درختکاری

 پارک جنگلی ناژوان صاحب «نارنجستان» می‌شود

 پارک جنگلی ناژوان صاحب «نارنجستان» می‌شود
مدير طرح ساماندهي ناژوان گفت: در ادامه طرح جامع احداث باغ های موضوعی ناژوان، باغ نارنجستان ناژوان با حضور شهردار اصفهان احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا ، مهدی قائلی با اعلام این خبر افزود: نارنجستان ناژوان در حاشیه شمال رودخانه زاینده رود و در امتداد مسیر جاده سلامت با کاشت تقریبا ۲۰۰ نهال نارنج با حضور خانواده معظم شهدا، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری احداث می‌شود.

او ادامه داد: طرح احداث باغ های موضوعی ضمن ایجاد باغ های مثمر میوه، زمینه آموزشی برای دانشجویان، دانش آموزان و عموم بازدیدکنندگان را ایجاد خواهد کرد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه امروزه کشورهای بسیاری ازجمله کشورهای مدیترانه ای از طریق گردشگری باغ های میوه و باغ های موضوعی سالانه میلیون ها گردشگر را به سرزمین های خود جذب می کنند، تاکید کرد: این کشورها با ارایه ابتکارات مختلفی باعث به وجود آوردن ده ها شغل و نیز کارآفرینی می‌شوند.

قائلی همچنین گردشگری باغ های موضوعی را زمینه ای برای کسب درآمد برای ساکنین بومی دانست و این موضوع را ظرفیتی برای توسعه گردشگری قلمداد کرد.

او تاکید کرد: البته باید مراقب بود که در این بازدیدها و آمد و شد گردشکران، به هیچ وجه صدمه‌ای به کشاورزان و باغداران منطقه وارد نشود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به بهینه سازی زیرساخت ها و امکانات موجود در مراکز گردشگری ناژوان گفت: در فازهای بعدی این طرح می توان از فعالیت‌های قابل توجه در باغ‌های موضوعی برای جذب گردشگران در ایام خاصی همچون بهار استفاده کرد که زمان شکوفه دادن، موسم برداشت گل و میوه، زمان تهیه فرآورده های خاص از میوه ها و تهیه و بسته‌بندی خشکبار و تشکیل غرفه های فروش برای گردشگران از آن جمله است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.