تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 بهمن 1401 - 4:38
کد خبر : 2588

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم:

مربیان رویکرد سوال محوری به جای معلم محوری را نهادینه کنند

مربیان رویکرد سوال محوری به جای معلم محوری را نهادینه کنند
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم در این مراسم به آموزش نکاتی مرتبط با روش تدریس و مدیریت کلاس پرداخت و اظهار کرد: معلم محوری از روش‌های سنتی تدریس است، مربیان باید در دنیای امروز از روش‌های جدید برای آموزش به مخاطبان خود استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا،مجید نقیه در مراسم تکریم از مربیان رشته‌ها و حوزه‌های مختلف آموزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در تالار هنر با اشاره به برخی الگوهای فعال تدریس افزود: حرکت بین فراگیران و متربیان کمک می‌کند تا مربی کنترل و نظارت بیشتر و بهتری بر کلاس داشته باشد. این سبب ایجاد ارتباط عاطفی بیشتر بین مربی و هنرجو  می‌شود و یکی از روش‌های نوین آموزش است.

این دکترای علوم تربیتی تصریح کرد: نقطه عطف شیوه‌های نوین و الگوهای فعال این است که معلم هر بحثی را از خود شروع نکند. ضمن اینکه بحث را بی مقدمه و ناگهانی نیز نباید شروع کرد. مربی باید حضور فیزیکی متربی را به حضور ذهنی تبدیل کند و برای تحقق این هدف باید از روش‌های مختلف و خلاقانه بهره ببرد. این روش زمینه سازی نام دارد و حتی مربی با تغییر رنگ لباس خود مطابق تدریس می‌تواند برای آموزش، زمینه‌سازی کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌های نوین و الگوهای فعال طرح سؤال واگرا از سوی مربی است. یعنی مربی سؤالی بپرسد که پاسخ‌های متعدد و متنوعی دریافت کند. همه پاسخ‌ها چه درست، چه نادرست، ناقص، کامل، مربوط و نامربوط روی تابلوی کلاس نوشته شود، این کار بارش افکار نام دارد.

نقیه ادامه داد: شخصیت علمی و شخصیت رفتاری معلم بر دانش آموز بسیار مهم است، جلسه اول دوره اموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. اولین برخوردها علاوه بر شروع دوره یا سال تحصیلی، در آغاز هرجلسه نیز اهمیت فراوانی دارد. انرژی و نشاط مربی در شروع درس، نداشتن نگاه مستقیم به یک فرد در بدو ورود و نداشتن نگاه تجسس‌گونه مهم است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان:بستر آموزش را تا جایی که امکان دارد گسترش می‌دهیم

مجتبی شاه مرادی معاون فرهنگی شهرداری اصفهان  در این مراسم  گفت: شهروندان ما علی‌رغم آموزش‌های متعددی که از سیستم رسمی دریافت می‌کنند اما از توانمندی کافی برخوردار نیستند لذا تلاش ما این است که بستر آموزش را تا جایی که امکان دارد گسترش دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان  افزود: مربیان حال خوب به هنرجویان خود می‌دهند و آنها به واسطه توانمندی شما ارتقا پیدا می‌کنند، ما گریزی نداریم از اینکه شهروندان را در عرصه‌های مختلف توانمند کنیم.

وی ادامه داد: می‌دانیم که حق الزحمه‌ها در حد توان و زحمت شما نیست. سختی‌هایی وجود دارد و مطالباتی موجود است که امیدواریم بتوانیم برای حل این مشکل قدم برداریم و در جهت بهبود آن بکوشیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: شهرداری به دنبال این است که خدمات آموزشی با کمترین هزینه در اختیار مخاطب قرار بگیرد. بسیاری از دوره‌های آموزشی در مجموعه‌های بیرون از شهرداری برگزار می‌شود اما هزینه‌های بالاتری دارد، البته درک می‌کنیم کاری که شما انجام می دهید از سر عشق و علاقه و احساس مسئولیت شما مربیان است و از این بابت سپاسگزاریم.

شاه مرادی اظهار کرد: در بودجه سال آینده پیش‌بینی‌هایی کرده‌ایم که امیدواریم با تصویب در شورای شهر و فرمانداری فضای پرداخت حق الزحمه‌ها به مربیان بهتر شود.

وی گفت: شهروندان ما علی‌رغم آموزش‌های متعددی که از سیستم رسمی دریافت می‌کنند اما از توانمندی کافی برخوردار نیستند. این عدم توانمندی در حوزه‌های مختلف شامل ارتباطی، مهارت‌های زندگی، شناخت استعدادها و علایق مطرح است. تلاش ما این است که بستر آموزش را تا جایی که امکان دارد گسترش دهیم.

وی افزود: امسال قبل از فصل تابستان فعالیت‌های خوبی در حوزه استعدادیابی انجام شد که می‌تواند در حوزه‌های مختلف تسری پیدا کند. از مربیان عزیز خواهش می‌کنیم برای افزایش کیفیت آموزش، ایده‌ها و طرح‌های خود را به دست ما برسانند که به طرح‌های برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.