تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 5:09
کد خبر : 646

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات آبفای استان اصفهان :

بهبود بهره وری با استقرار نظام آراستگی در محیط کار

بهبود بهره وری با استقرار نظام آراستگی در محیط کار
مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان افزود: در چند سال اخیر اقداماتي در قالب طرح استقرار نظام آراستگی محیط کار موسوم به S 5 (سازمان دهی ،نظم و ترتیب،انضباط ،پاکیزه سازی و استانداردسازی ) به اجرا درآمده که زمینه بهبود بهره وری بین کارکنان را مهیا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا ،سعید ابوطالبیان اقدامات انجام شده در زمینه پیاده سازی نظام آراستگی را شامل دو محور سخت افزاری و نرم افزاری عنوان و افزود: هدف ازاجرای این نظام، حفظ، نگهداری و استانداردسازی محیط کار در قالب پاکسازی، نظم و ترتیب، نظافت، استاندارد سازی و انضباط است .

وی خاطر نشان کرد:کاهش چشمگیر خطاها و اشتباهات، افزایش علاقه کارکنان به محیط، بالا رفتن سطح خلاقیت افراد، بهبود وضع ظاهری محیط، ارتقای روحیه کاری و رضایت مندی شغلی از جمله دستاوردهای مهم اسقرار این نظام است.

ابوطالبیان خاطر نشان کرد:با استقرار نظام آراستگی در ۱۵ منطقه از ۳۸ منطقه خودگردان آبفای استان اصفهان در حدود ۲۰ درصد بهبود بهره وری در محیط کار حاصل شده است.

وی با بیان این که رعایت این نکات در نهایت باعث پیشگیری از اتلاف هزینه و سرمایه می شود اظهار داشت: کاهش چشمگیر خطاها و اشتباهات، افزایش علاقه کارکنان به محیط، بالا رفتن سطح خلاقیت افراد، بهبود وضع ظاهری محیط، ارتقای روحیه کاری و رضایت مندی شغلی از جمله دستاوردهای مهم اسقرار این نظام است.

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات آبفای استان اصفهان گفت: هم اکنون با نصب علائم حسی در راه پله ها و ایجاد رمپ استاندارد، فضای مناسبی برای سهولت دسترسی جانبازان و معلولین به خدمات آبفا صورت گرفته است.

ابوطالبیان گفت: نظام آراستگی محیط کار سیستم بسیار ساده ای است که اساس آن را نظم و انضباط تشکیل می دهد و در نهایت افزایش رضایت مندی متقاضیان را به همراه دارد.

ابوطالبیان گفت: در حال حاضر فرآیند استقرار نظام آراستگی در ۸ منطقه خودگردان دیگر نیز آغاز شده است و پیش بینی تا انتهای سال ۱۴۰۲ همه ۳۸ منطقه خودگردان آبفای استان اصفهان تحت پوشش نظام آراستگی محیط کار ۵  s قرار گیرند.

شایان ذکر است استقرار نظام آراستگی در آبفای مناطق خودگردان نجف آباد، لنجان، مبارکه، فلاورجان، گلپایگان، بهارستان، نایین، تیران و خمینی شهر به طور کامل اجرا شده و در مناطق اردستان، برخوار، جرقویه، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر، شهرضا و فولادشهر نیز آغاز شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.