تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 6:44
کد خبر : 2161

نمایش شهادت خوانی قدمشاد مطرب در طهران در عمارت سعدی اصفهان

نمایش شهادت خوانی قدمشاد مطرب در طهران در عمارت سعدی اصفهان
شهادت خوانی قدمشاد مطرب در طهران از 22 تا  27 شهریور در تماشاخانه ماه عمارت تاریخی سعدی حوزه هنری اصفهان به روی صحنه می رود .

نمایش شهادت خوانی قدم شاد مطرب در طهران  نوشته محمد رحمانیان ،عنوان نمایشنامه ای است که  زنی بازمانده از خاندان قاجار در صدد است تا در ایام محرم با کمک زنان تعزیه ای راه بیندازد، درگیری بین مشروطه خواهان و آزادیخواهان است، عده ای زن برای فرار از درگیریهای بیرون به خانه عالم تاج پناه می آورند، علی خان نوکر عالم تاج متوجه می شود که این زنان که نام یکی از آنها قدمشاد است مطرب چی هستند. عالم تاج از آنها می خواهد تا مجلس عروسی قاسم را برایش اجرا کنند و آنها هم که از شهادت خوانی اطلاعی ندارند مجلس عروسی ننه غلام حسین را برای او اجرا می کنند. عالم تاج غش می کند، پس از مدتی که به هوش می آید زنان با بیاض هایی که به آنها داده شده مجلس شهادت خوانی را راه می اندازند، مشروطه چی ها به خانه عالم تاج حمله می کنند، عالم تاج از علی خان می خواهد که او را بکشد، علی خان به گلوی عالم تاج تیغ می کشد، قدمشاد و همراهانش نیز به استقبال تیرهای مشروطه خواهان می روند.

به گزارش پایگاه خبری چکامه سرا،این نمایش  تجربه ای از هنرجویان هنرستان سوره با حمایت حوزه هنری اصفهان است که نوشته ️  به دراماتورژ و کارگردانی ستاره حسینی به نمایش گذاشته می شود.

این نمایش طی روزهای  ۲۲ تا ۲۴ شهریور از  ساعت   ۱۸ در  خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی به روی صحنه می رود.

WhatsApp Image 2022 09 11 at 10.00.33 PM

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.