تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 12:26
کد خبر : 3472

در بسیاری از محصولات دام و طیوردر کشور اصفهان حایز رتبه اول است

در بسیاری از محصولات دام و طیوردر کشور اصفهان حایز رتبه اول است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این استان با تولید ۱.۹ میلیون تن شیر در سال جایگاه اول تولید شیر کشور را در اختیار دارد، همچنین بیشترین میزان شیر خشک کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.

مهرداد مرادمند هشتم آبان‌ در آئین افتتاحیه بیست‌ و یکمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی صادراتی اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان با ۱۰.۷ میلیون هکتار وسعت، ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که بیش از نیمی از آن به دلیل کم‌آبی در شرایط نکشت قرار دارد. عمده کشاورزان استان از این رو، به سمت صنعت دامپروری رو آورده‌اند.

وی با اشاره به توانمندی استان اصفهان در بخش دام و دامپروری، افزود: این استان با تولید ۱.۹ میلیون تن شیر در سال جایگاه اول تولید شیر کشور را در اختیار دارد، همچنین بیشترین میزان شیر خشک کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.

مرادمند با اشاره به برقراری زنجیره تولید تخم مرغ، بوقلمون و شتر مرغ و جایگاه اول استان در این زمینه، گفت: مسائل فنی پرورش دام و صنایع لبنی خوبی در این استان فعال است اما همچنان نیازمند افزایش بهره‌وری تولید هستیم.

مرادمند اضافه کرد: تاکنون نمایشگاه‌های خوبی در بخش کشاورزی در استان اصفهان برگزار شده که برای استان افتخاری بوده و سعی شده در حد توان مسائل و مشکلات تولیدکنندگان را رفع کنیم.

وی گفت: قطعاً نمایشگاه می‌تواند در راستای رشد چنین صنعتی مؤثر واقع شود و سبب ارتقای بیشتر آن را فراهم آورد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، با تلاش و همکاری سایر وزارتخانه‌ها سعی می‌کنیم مشکلات صنعت دامپروری و کشاورزی بیش از پیش رفع شود. لازم به ذکر است این نمایشگاه به مدت چهار روز تا تاریخ ۱۱ آبان ماه در ساعت بازدید ۱۵ الی ۲۱ میزبان جامعه دامپروران، دامپزشکان، متخصصا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.