تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 12:15
کد خبر : 3597

سازنده نماد «شهید کشوری» مطرح کرد:

نماد «شهید کشوری»، ترکیبی جدید در مجسمه‌سازی شهری

نماد «شهید کشوری»، ترکیبی جدید در مجسمه‌سازی شهری
سازنده نماد «شهید کشوری» گفت: مجسمه شهید کشوری با ارتفاع 8 متر و نیم از جنس ترکیبی فولاد و برنز ساخته شده و در شهرک شهید کشوری نصب شده است.

مجتبی باباگلی با اعلام این خبر گفت: سفارش طراحی و ساخت مجسمه شهید کشوری حدود یک سال و نیم پیش از سوی شهرداری اصفهان ارائه شد و بعد از آن، یک ماه بر روی ماکت اولیه طرح کار شد که بعد از تصویب نهایی و انعقاد قرارداد، در نهایت ساخت مجسمه ۱۰ ماه به طول انجامید.

او درباره دوام سازه این مجسمه در برابر باد و باران اظهار کرد: همواره دغدغه‌ام دوام بالای اثر است و بهترین مصالح برای این کار را ابتدا برنز و در نهایت فولاد می دانم اما به دلیل هزینه بالای آلیاژ برنز و خطر سرقت اثر، ساخت مجسمه‌های برنزی از دستور کار شهرداری خارج شده است، بنابراین در این شرایط بهترین گزینه به دلیل دوام بسیار بالای آن، فولاد است.

این مجسمه‌ساز خاطرنشان کرد: تنها بحث نگهداری سالیانه مجسمه مطرح است که در صورت قبول متولیان شهرداری، به شخصه این کار را متقبل خواهم شد.

او با بیان اینکه مجسمه شهید کشوری به روش چکش‌کاری و با دست ساخته شده است، گفت: این اثر با نگاهی فیگوراتیو ساخته شده و به لحاظ ترکیب‌بندی از برنز و فولاد است، همچنین از فضاسازی پشت آن برای القای مفهوم موردنظر استفاده شده که ترکیب‌بندی جدیدی در مجسمه‌سازی شهری است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.